کلینیک قلب دکتر هومان

بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق
Search
بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق

بهترین متخصص واریس

 

واریس به دلیل عملکرد نامناسب دریچه‌های داخل رگ منجر به جریان خون نامناسب در دست‌ها و پاها می‌شود. عدم درمان به موقع رگ‌های واریسی ممکن است عوارضی از جمله بروز زخم، لخته شدن خون، ترومبوفلبیت،نارسایی مزمن وریدی و خونریزی را در پی داشته باشد.

کلینیک ما مفتخر است با بهره‌گیری از مجموعه‌ای ازبهترین متخصص واریس از جمله رادیولوژیست‌ها، پزشکان قلب و عروق و پزشکان فوق تخصص مداخله‌ای عروق (اینترونشن) جزو بهترین کلینیک‌های درمان واریس بوده و می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و درمان واریس با ما تماس بگیرید و با بهترین متخصص واریس در خصوص مشکل‌تان مشورت کنید.

The-best-varicose-vein-specialist

 

آنچه در این مقاله می خوانید :

 

بهترین متخصص واریس باید چه ویژگی‌های داشته باشد؟

برای انتخاب بهترین متخصص واریس توجه به این نکات ضروری است:

  • پزشکی که انتخاب می‌کنید باید دارای برد تخصصی بوده و در درمان رگ‌های واریسی و عنکبوتی متخصص و متبحر باشد.
  • تجربه معالجه بیماران با شرایط خاص شما را داشته باشد.
  • بیمه شما را بپذیرد.
  • بتوانید به راحتی با وی صحبت کنید و کاملاً به سوالات شما پاسخ دهد.
  • از بروز‌ترین و مدرن‌ترین تکنولوژی‌ها برای درمان واریس استفاده کند.

چنانچه درمان وریدی شما شامل جراحی است، می‌بایست یک جراح عروق یا متخصص جراحی فلبولوژیستی را پیدا کنید که دارای نتایج با کیفیت بالا در جراحی عروق است.

اهمیت انتخاب بهترین متخصص واریس چیست؟

رگ‌های واریسی از بیماری وریدیپدید می‌آیند- و به همیندلیل یک بیماری پیچیدهمحسوب می‌شود که باید توسط یک متخصص واریس باتجربه درمان شود. انتخاب یک ارائه دهنده مناسب برای این شغل، منجر به اطمینان از این مسئله می‌شود که وضعیت شما به درستی تشخیص داده شده و با استفاده از آخرین فناوری‌های حوزه عروقی درمانبرای شما صورت می‌پذیرد. اگر مطمئن نیستید که چگونه می‌توانیدیک متخصص مناسب برای نیازهای خود پیدا کنید، می‌توانید از روش‌های ذیل استفاده کنید:

  1. از دیگران پرس وجو کنید:با دوستان، همسایگانیا اعضای خانواده‌ایخود که قبلاً برای درمان واریساقدام کرده‌اند، صحبت کنید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید و از پزشکان متخصص آنها و میزان رضایتشان از درمان پرس و جو نمایید. براییافتن نام پزشکان یا کلینیک‌ها با پزشک عمومی خود مشورت کنید. چنانچه قادر بهیافتن پزشکان باپرس و جواز دیگران نیستید، همچنین می‌توانید به صورت آنلاین کلینیک‌های منطقه خود را جستجو کنید.
  2.  
  3. به دنبال پزشکان دارای بورد تخصصی باشد: پزشکان دارای بورد تخصصی در زمینه‌های جراحی عمومی، جراحی قلب، جراحی عروق، کاردیولوژی مداخله‌ای و رادیولوژی متخصص هستند. شاید هر پزشکی که دوره عمومی را گذرانده بتواند ادعای درمان رگ‌های واریسی را داشته باشد اما بدیهی است برای درمان ایمن و فوری بهتر است به متخصص این حوزه مراجعه نمایید.

 

  1. انجام تحقیقات آنلاین: برای اطلاع از مهارت‌ها و خدمات ارائه شده می‌توانید به وب سایت پزشک و یا کلینیکمورد نظر خود مراجعه کنید. باید اطلاعات دقیقی در مورد انواع درما‌ن‌ها و روش‌های درمانی گوناگون قابل ارائه توسط آنهادر وب سایت وجود داشته باشد. نام پزشک را جستجو کنید تا اطلاعات مربوط به هر نوع قصور پزشکی قبلی، پرونده های قضایی، توانایی کلی، مهارت‌هایی که دارد و مدت زمان طبابتش رابخوانید.

 

  1. برنامه‌ریزی برای یک جلسه مشاوره: پس از یافتن نام پزشکان و انجام تحقیقات آنلاین و جستجویاعتبار آنها، روش‌های ارائه شده توسط پزشکان و خواندن نظرات بیماران، اکنون وقت آن است که با اولین انتخاب خودیکجلسه مشاوره تعیین کرده و با او در زمینه روش درمانی مناسب خود مشورت نمایید. پس از جلسه مشاوره و بررسی تمام جوانب از خود بپرسید آیا در انتخاب پزشک دقت داشته‌اید یا خیر.

 

  1. مشورت با پزشک دوم: حتی اگر شما تجربه بسیار خوبیاز مشورت با اولین پزشک انتخابی خودداشتید و حس می‌کنید امکان درمان توسط او برایتان وجود دارد، همیشه ایده خوبی است که ببینید آیا پزشک دیگری درمان‌های مشابه یا متفاوتی را توصیه می‌کند و یا خیر. اینیک تصمیم بزرگ است و مشورت با چندین پزشک برای اطمینان از اینکه شما بهترین متخصص واریس را پیدا کرده‌ایدو راه درستی انتخاب کرده‌اید یا خیر مشکلی ندارد. مجموعه ما با توجه به داشتن پزشکان متعدد این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به طور همزمان بتوانید نظرات مختلف را بشنوید.

متخصص واریس چه کسی است و چگونه این بیماری را تشخیص می‌دهد؟

به متخصصی که در حوزه بیمار‌های وریدی تخصص دارد و به بیماران دارای مشکلات عروقی از جمله واریس کمک می‌کند، متخصص واریس گویند.برای تشخیص بیماری واریس، پزشک ابتدا معاینه فیزیکی انجام می‌دهد، به همین منظور در حالی که ایستاده‌اید برای بررسی تورم به پاهای شما نگاه می‌کند. به علاوه ممکن است از شما بخواهد هرگونه درد و خصوصاً هر دردی در پاها خود را برای وی شرح دهید.

از سوی دیگرممکن است پزشک برای بررسی عملکرد طبیعی دریچه‌های وریدهای شما و یا شواهدی مبنی بر لخته شدن خون برایتان آزمایش سونوگرافی تجویز کند‌. در این آزمایش، تکنسینیک وسیله کوچک دستی (مبدل) را که به اندازه یک تکه صابون است در برابر پوست شما در ناحیه مورد بررسی قرار می‌دهد. مبدل تصاویر رگ‌های پاهای شما را به مانیتور منتقل می‌کند، و بدین ترتیب پزشک می‌توانند وضعیت عملکرد رگ‌های شما را بررسی کند.

تحت چه شرایطی باید برای درمان واریس به متخصص مراجعه کنید؟

چنانچه دارای وریدهای واریسی هستید و ناراحتی برای شما ایجاد نمی‌کند، ممکن است نیازی به مراجعه به متخصص نباشد. واریس به ندرت جدی است و معمولاً به هیچ درمانی نیاز ندارد.

با این حال، اگر هر یک از موارد ذیل را تجربه کردید فوراً با بهترین متخصص واریسمنطقه خود مشورت کنید:

  • چنانچه رگ‌های واریسی شما باعث ایجاد درد و ناراحتیدر شما می‌شود.
  • چنانچه پوست روی رگ‌هایواریسی شما زخم و یا دردناک شده است.
  • درد در پاها باعث درد شبانه و اختلال در خواب می‌شود.

رگهای واریسی معمولاً از طریق شکل ظاهری تشخیص داده می‌شوند. پزشک متخصص پاهای شما را هنگام ایستادن معاینه می‌کند تا هر گونه علائم تورم را بررسی کند. حتی ممکن است از شما بخواهند هر دردی را که دارید توصیف کنید و از شما بپرسند آیا شرایطی وجود دارد که رگ‌های واریسی شما را بدتر کند یا خیر. به عنوان مثال، در برخی خانم‌ها پریود بر واریس آنها تأثیر می‌گذارد.

علامت مهمی که واجب است با دیدن آنها به متخصص مراجعه کنید:

زخم پا: زخم‌های پا آن دسته از زخم‌هایی هستند که ناگهان ظاهر می‌شوند و طی مدت زمان طولانی ترمیمآنها طول می‌کشد. چنانچه رگ‌های واریسی دارید، ممکن است متوجه شده باشید که بهبود برجستگییا بریدگی‌های کوچک روی پاها نسبت به نواحی دیگر بدن نیازمند مدت زمان بیشتری است. چنانچه زخمی دارید که پس از چند هفته بهبود نیافته، بایدبایکی از متخصصین در مورد گزینه‌های درمانی مشورت کنید.

خونریزی: بروز رگ‌های واریسی حاکی از آن است که خون در رگ‌های شما به درستی جریان ندارد. در این بیماری خون آنگونه که بایدجریان در رگ‌ها ندارد؛همین مسئله می‌تواند باعث ایجاد فشار در رگ‌ها شود. اگر یکی از این رگ‌ها شروع به خونریزی کند، می‌تواند خیلی سریع خطرناک شود. چنانچه خونریزی اتفاق افتاد، حتماً در حالی که دراز کشیده‌اید و پاهای خود را بالا آورده‌اید، پای خود را بالاتر از قلب خود نگه دارید. به علاوه باید فوراً از یک متخصص کمک بگیرید.

ترومبوفلبیت: ترومبوفلبیت به حالتی گفته می‌شود که دیواره‌های بزرگ شده وریددچار التهاب شده و منجر به ایجاد لخته خون در داخل رگ می‌شود. پوست اطراف ورید قرمز می‌شود و خود رگ دچار سفتی و برآمدگی می‌شود، به علاوه بسیار دردناک خواهد بود.داروی ضد التهاب صرفاً می‌تواند به کاهش درد کمک کند، اما مشکلی را برطرف نمی‌کند. برای درمان، شما حتما باید توسط یک متخصص واریس ویزیت شوید.

تورم: رگهای واریسی به طور معمول دردناک نیستند، اما فشار ناشی از آنها می‌تواند باعث ایجاد تورم در پاها شود. فشار و تورم می‌تواند باعث درد و رنج در شخص شود. تورم همچنین می‌تواند باعث سنگینی و ناراحتی پاها شود. برای کمک به تورم قبل از مراجعه به یک متخصص واریس، می‌توانید جورا‌ب‌های مخصوص واریس بپوشید و پاها را بالا نگه دارید.

ضایعه پوستی: رگ‌های واریسی تنها یکی از علائم فشار در رگهای شما محسوب می‌شوند. فشار زیاد می‌تواند روی پوست اندام تحتانی شما تأثیر بگذارد، به عنوان مثال می‌تواند باعث بهبودیکندتر زخم و تغییر رنگ یا ایجاد ضایعه پوستی شود.

اگزمایناشی از واریسیک مسئله رایج است که باعث ایجاد بثورات خشک، قرمز و پوسته پوسته می‌شود. ضایعات پوستی ممکن است خارش داشته باشد و معمولاً روی استخوان ران ظاهر می‌شود. در بعضی مواقع علائم بثورات ممکن است خودنمایی کنند در حالی که در زمان‌های دیگر، علائم به این اندازه قابل توجه نیستند.

The-best-varicose-vein-specialist

فاکتورهای خطرناکی که میزان بروز وریدهای واریسی را تشدید می‌کند؟

فاکتورهای خطرناک که می‌تواند رگ‌های واریسی را تشدید کنند، شامل:

  • سابقه خانوادگی در داشتن رگهای واریسی: چنانچه سایر اعضای خانواده از بیماری ورید واریسیرنج ببرند، شما نیز احتمال بیشتریبرای ابتلا به این بیماری دارید.
  •  
  • سن: با افزایش سن خطر واریس افزایش می‌یابد. افزایش سن منجر به سایش دریچه‌های رگ می‌شود که به تنظیم جریان خون کمک می‌کند. در نهایت، این سایش باعث اختلال در عملکرد رگ‌ها شده ومقداری خون به جای پمپاژ به قلب، به داخل رگ‌ها برمی‌گردد که همین مسئله منجر به ایجاد تورم در رگ می‌شود.
  •  
  • جنسیت: بانوان بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند. تغییرات هورمونی پیش از شروع پریودیا در دوران باردارییایائسگیدر بانوان ممکن است عاملی برای واریس باشد چرا که هورمون‌های زنانه تمایل به تضعیف دیواره‌های ورید دارند. درمان‌های هورمونی، همچون مصرف قرص‌های جلوگیری از باردارینیز احتمالاً خطر ابتلا به واریس را افزایش دهد.
  •  
  • چاقی: فاکتور دیگری که در تشدید ورید واریسی نقش دارد داشتن اضافه وزن است که فشار بیشتری به رگ‌های شما وارد می‌کند.
  •  
  • نشستن یا ایستادن طولانی مدت: چنانچه مدت زمان طولانی دریک وضعیت باشید، خون شما به خوبیدر بدن گردش نمی‌یابد.
  •  
  • بارداری:در دوران بارداری، حجم خون در بدن افزایش می‌یابد. این تغییر از رشد جنین پشتیبانی می‌کند، اما همچنین می‌تواند یک عارضه جانبی ناخوشایند مثل واریس پا ایجاد کند. تغییرات هورمونی در دوران بارداری نیز ممکن است در ایجاد ورید واریسی نقش داشته باشد.
  •  
  • داشتن ترومبوز سیاهرگی عمقی (لختگی خون در یکی از رگ‌های عمیق بدن): ایجاد لخته‌های خونی در مسیر عروق خونی اندام‌ها، باعث اختلال جریان خون شده و در نتیجه منجربه انسداد نسبی یا کامل عروق خونی می‌گردند.
  •  
  • سابقه آسیب‌دیدگی پا (به عنوان مثال، سابق شکستگی استخوان پا): در صورت شکستگی استخوان پا احتمال آسیب به رگ‌ها هم وجود دارد، و ممکن است جریان خون بخوبی در رگ آسیب‌دیده جریان نیابد.

رگ‌های واریسی عموماً بزرگ، متورم و دارای پچ و تاب هستند و اغلب به رنگ آبییا بنفش تیره دیده می‌شوند.

این موارد زمانی اتفاق می‌افتد که دریچه‌های معیوب موجود در رگ‌ها باعث جریانخون در مسیر نادرست یاتجمع آن در رگ شوند.

چه نوع پزشكی می‌تواند به درمان واریس و رگ‌های عنكبوتی بپردازد؟

پزشکان ارائه دهنده درمان جراحیبرای این بیماری شامل جراحان عمومی و عروقی و جراحان پوست هستند. اسکلروتراپی اغلب توسط متخصصین پوست انجام می‌شود. برخی از جراحان عمومی، عروقی و پلاستیک نیز درمان‌های اسکلروتراپی را انجام می‌دهند. ممکن است بخواهید قبل از تصمیم‌گیری در مورد روش درمانی با بیشاز یک پزشک مشورت کنید. حتماً از پزشکان مورد منظر خود در مورد تجربه آنها در انجام روشی که می‌خواهید سوال بپرسید. انتخاب بهترین متخصص واریس جزء حقوق طبیعی شما برای درمان این بیماری است.

روش‌های درمانی

معمولاً بسته به شرایط بیمار نوع درمان انتخابی توسط پزشک متخصص متفاوت خواهد بود. در کل دو نوع درمان برای رگ‌های واریسی وجود دارد. روش اول جراحی و روش دوم گزینه‌های درمانی با حداقل تهاجم است که شامل اسکلروتراپی، درمان با لیزر، روش ابلیشن اندوترمال، میکرو اسکلروتراپی و … است.

و کلام آخر

برخورداری از سلامت وریدی شوخی بردار نیست- رگ‌ها به شکل غیر‌قابل انکاری برای سلامتی شما مهم هستند- از همین رو نحوه انتخاب مسیر سلامتی به شما بستگی دارد. اهمیت سلامت وریدی خصوصاً زمانی که متوجه مشکلات وریدی نیازمند درمان می‌شوید، ضروری است. از همین رو انتخاب بهترین متخصص واریس برای درمان بسیار حیاتی است و انتخاب یک فرد نادرستمی‌تواند در نهایتشما را متحمل رنج و درد بیشتری نماید. پزشکان متعددی هستند که ادعا می‌کنند، قادرند به درمان شما کمک کنند و همین مسسئله انتخاب بهترین متخصص واریس را مشکل‌ساز می‌نماید، پیش از هر تصمیم‌گیری با چند پزشک مشورت کرده و به بررسی ویژگی‌های وی بپردازید.

 

دیدگاهتان را بنویسید