علت تپش قلب ناگهانی

تپش قلب ،آن هم به طور ناگهانی منجر به ایجاد نگرانی در هر شخصی میشود. دانستن علت تپش قلب ناگهانی به منظور رفع نگرانی ناشی از آن ،از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر شما هم تپش قلب دارید و برایتان آزاردهنده است و به دنبال یافتن علت و رفع آن هستید،خواندن این مقاله کمک بزرگی در یافتن پاسخ پرسش هایتان به شما خواهد کرد.

علت تپش قلب ناگهانی

علت تپش قلب ناگهانی چیست؟

هنگامی که ضربان قلب به طور ناگهانی افزایش می یابد ، به این اتفاق تپش قلب می گویند. گاهی اوقات این حس برای فرد بسیار قابل درک و آزاردهنده می شود.

همچنین در هنگام بروز تپش قلب ناگهانی شما احساس لرزش و ضربان قلب نامنظم را احساس می کنید. ممکن است فرد این احساسات را در گلو یا گردن خود حس کند. تپش قلب ناگهانی و این احساسات چند ثانیه و یا چند دقیقه طول می کشد.

دانستن علت تپش قلب ناگهانی بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا برای درمان سریعتر باید علت ناگهانی تپش قلب مشخص باشد.تپش قلب می تواند ترسناک باشد ، به خصوص وقتی برای اولین بار تجربه  می شود. با این حال ، علل تپش قلب ناگهانی معمولاً چیزی نیست که نگران کننده باشد.با این وجود در صورت احساس آن به صورت مداوم، شدید و آزار دهنده  حتما میبایست به منظور مشخص شدن علت تپش قلب ناگهانی و درمان سریع آن به بهترین متخصص قلب و عروق مراجعه نمایید.

براي بررسي انواع بيماري هاي قلبي ،تشخيص و درمان و  مطلع شدن از تاثيراتي كه بر سلامت  قلب شما ميگذارد به كلينيك قلب ما مراجعه كنيد.

علل تپش قلب ناگهانی می تواند در اثر عوامل ذیل باشد:

سبک زندگی نادرست

سبک زندگی نادرست یکی از مهمترین علل تپش قلب ناگهانی می باشد.شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که سبک زندگی نادرست چیست؟ ورزش شدید ، نداشتن خواب کافی ، نوشیدن زیاد کافئین یا الکل ، همه می تواند منجر به تپش قلب  ناگهانی شود. همچنین استعمال دخانیات ، استفاده از داروهای غیرقانونی و یا خوردن غذاهای فرآوری شده  سبک زندگی ناسالم و مضر محسوب می شود.

علت تپش قلب ناگهانی

شما میبایست به منظور جلوگیری از این عارضه و رفع این علت تپش قلب ناگهانی، موارد فوق را به طور کامل تحت نظر بهترین متخصص تغذیه رعایت نمایید.

محرکهای روانی یا عاطفی

علت تپش قلب ناگهانی

یکی دیگر از علت های تپش قلب ناگهانی به وجود آمدن محرک های روانی و عاطفی می باشد. تپش قلب می تواند در اثر استرس یا اضطراب ایجاد شود.همچنین این عارضه ممکن است در هنگام وقوع حمله ترس رخ دهد. علائم دیگر حمله ترس عبارتند از:

حالت تهوع

احساس ضعف یا سرگیجه

بی حسی در اندامها

درد قفسه سینه یا سفت شدن

لرز

تنگی نفس

علت تپش قلب ناگهانی

مصرف دارویی خاص می تواند علت تپش قلب ناگهانی شود.گروهی از این داروها که می تواند منجر به علت ناگهانی تپش قلب می شود، به شرح ذیل می باشد:

داروهایی برای فشار خون بالا ، مانند هیدرالازین و مینوکسیدیل

آنتی هیستامین ها ، مانند ترفنادین

آنتی بیوتیک ها ، مانند کلاریترومایسین و اریترومایسین

داروهای ضد افسردگی ، مانند سیتالوپرام و اسیلالوپرام

داروهای ضد قارچ ، مانند ایتراکونازول

اگر شما احتمال می دهید که مصرف دارو علت تپش قلب ناگهانی شما می باشد،با این حال نباید بدون مشورت و اجازه پزشک مصرف آن را متوقف نمایید.زیرا معمولاً تپش قلب یک اثر جانبی بی ضرر است وشما باید این موضوع را با پزشک معالج خود در میان بگذارید و در صورت صلاحدید او مصرف آن را متوقف کرده و از دارو جایگزینی که پزشک برایتان تجویز می نماید، استفاده کنید.

تغییر هورمون

تغییر هورمون می تواند علت تپش قلب ناگهانی شود. پریود، حاملگی و یائسگی همه از شرایطی هستند که در آنها هورمون ها دچار تغییر شده و باعث ایجاد تپش قلب شوند.

آریتمی

آریتمی عارضه ای است که می تواند در ریتم قلب تداخل ایجاد کند و علت ناگهانی تپش قلب شود. میلیون ها نفر مبتلا به آریتمی هستند و وقوع این عارضه با افزایش سن بیشتر می شود. بیشتر آنها بی ضرر هستند ، اما برخی نیاز به مراقبت پزشکی دارند و شما میبایست به بهترین دکتر متخصص قلب در تهران مراجعه فرمایید.

علت تپش قلب ناگهانی

موارد زیر نمونه هایی از آریتمی است که وقوع آنها می تواند از علل تپش قلب ناگهانی باشد:

فیبریلاسیون دهلیزی ، که می تواند باعث ضربان قلب سریع و نامنظم شود.

افتادگی دهلیزی ، که می تواند منجر به افزایش ضربان قلب شود.

تاکی کاردی بطنی ، یک وضعیت بالقوه جدی که باعث ایجاد سریع و منظم ریتم قلب می شود و بعضی اوقات با همراه است.

تشخیص دقیق علت تپش قلب ناگهنی کمی دشوار است و به دلیل حیاتی بودن این ارگان بدن، میباسیت در صورت بروز این عارضه ، مداومت و تشدید آن حتما به بهترین متخصص قلب و عروق مراجعه نمایید.

پزشکان کلینیک قلب و عروق ما میتوانند شما را در مسیر بهبودی همراهی کنند و با تشخیص درست و به موقع ،از بروز عوارض جانبی ناشی از این مشکل جلوگیری کنند.

شما می توانید جهت نوبت گیری از لینک های ارتباطی موجود در سایت استفاده نمایید.

مشکل قلبی

در بعضی موارد ، علت ناگهانی تپش قلب می تواند نشان دهنده ی وجود مشکلات قلبی باشد.

علت تپش قلب ناگهانی

از جمله بیماری های قلبی که منجز به تپش قلب ناگهانی میشود، عبارتند از:

افتادگی دریچه میترال ، باعث می شود خون به طور ناکارآمد از طریق قلب جریان یابد.

نارسایی قلبی ، زمانی اتفاق می افتد که قلب قادر به پمپ کردن خون به طور مؤثر نیست.

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک ، که به بزرگ شدن عضله قلب و دیواره های آن اشاره دارد.

بیماری مادرزادی قلب ، که به ناهنجاری هایی که از بدو تولد وجود دارد ، اشاره دارد.

سایر شرایط پزشکی

موارد زیر همچنین می توانند علل ناگهانی تپش قلب شود:

کمبود آب بدن

کم خونی

تب

پرکاری تیروئید

پایین بودن قند خون

علائم تپش قلب

علت تپش قلب ناگهانی

تپش قلب می تواند با علائمی همچون لرز ،حس خفگی در سینه و یا گردن احساس شود.

همچنین تپش قلب می تواند با علائم زیر رخ دهد:

خستگی

سرگیجه

سبکی

غش

ضربان قلب سریع

تنگی نفس

درد قفسه سینه

در موارد شدید ، تپش قلب می تواند منجر به ایست قلبی ناگهانی شود.به همین دلیل در صورت مشاهده این عارضه میبایست به متخصص قلب و عروق خوب مراجعه نمایید.

چه زمانی باید به بهترین پزشک قلب و عروق مراجعه کرد؟

اگر تپش قلب بدون بهبود ادامه یابد ، مراقبت پزشکی لازم است و حتما باید به متخصص قلب خوب مراجعه کرد اما تپش قلب گاهی اتفاق می افتد و سریع از بین می رود ، که در این حالت بعید است که علت تپش قلب ناگهانی جدی باشد.

علت تپش قلب ناگهانی

بهتر است هنگام بروز تپش قلب ناگهانی شدید و مداومت آن به پزشک قلب و عروق خوب مراجعه کرده و با او حال خود را در میان بگذارید.

برخی موارد نیاز به مراقبت های پزشکی فوری دارند. بلافاصله در هنگام همراه شدن علائم زیر با تپش قلب ،سریعا به بهترین متخصص قلب مراجعه کنید:

تنگی نفس شدید

درد یا گرفتگی در سینه

سرگیجه

یا سیاهی رفتن چشم

تشخیص علت ناگهانی تپش قلب

برای بررسی  و تشخیص علت تپش قلب ناگهانی ، پزشک معمولاً در مورد علائم و سابقه پزشکی فرد سؤال می کند.

علت تپش قلب ناگهانی

آنها همچنین ممکن است آزمایش خون و الکتروکاردیوگرام را برای بررسی ضربان قلب توصیه کنند. اگر پزشک قلب خوب مشکوک به مشکل قلبی یا آریتمی باشد ، ممکن است تست های تشخیصی ذیل را تجویز نماید:

نظارت هولتر

تست استرس

اکوکاردیوگرام

کلینیک قلب با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.

شما می توانید جهت نوبت گیری از لینک های ارتباطی موجود در سایت استفاده نمایید.

درمان تپش قلب ناگهانی

درمان این عارضه به علت ناگهانی تپش قلب بستگی دارد.

علت تپش قلب ناگهانی

1.اگر سبک زندگی نادرست مانند مصرف زیاد الکل یا کافئین و یا دیگر مواردی که در قسمت سبک زندگی نادرست گفته شدعلت ناگهانی تپش قلب باشد، فرد می تواند با تغییر سبک زندگی و مراجعه به بهترین متخصص تغذیه برای بهبود حال خود قدم بردارد.

2.فرد مبتلا به تپش قلب  ناگهانی که ناشی از استرس ، اضطراب یا حمله ترس است، از یادگیری تمرینات تنفسی و تکنیک های مدیریت استرس ، مانند یوگا می تواند بهره مند شود. همچنین ممکن است صحبت با یک درمانگر ایده خوبی باشد.

3. اگر علت تپش قلب ناگهانی آریتمی باشد،بیشتر آریتمی ها بی ضرر هستند و نیازی به درمان ندارند. با این حال ، باتوجه به اهمیت بالای قلب باید به منظور درمان قطعی به بهترین دکتر قلب و عروق مراجعه نمایید.

4.اگر بیماری قلبی منجر به تپش قلب شود،شخص باید به دکتر قلب خوب مراجعه کند .پزشک به شخص مبتلا به بیماری قلبی مانند نارسایی قلبی معمولاً یک برنامه درمانی می دهد که شامل تغییر شیوه زندگی و دارو است. در حالی که همه افراد مبتلا به نقص مادرزادی قلب نیاز به درمان ندارند ، برخی ممکن است نیاز به عمل جراحی یا سوند قلبی داشته باشند.

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.