کلینیک قلب دکتر هومان

بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق
Search
بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق

درمان خانگی تپش قلب

آیا قلب شما ضربان طبیعی خود را از دست داده است ؟آیا به دنبال درمان خانگی تپش قلب هستید؟ آیا این حس برای شما آزاردهنده شده است؟ ما پیشنهاد می کنیم داروهای طبیعی زیر را برای بهبود شرایط خود امتحان کنید تا قلب شما به حالت طبیعی بازگردد.

درمان خانگی تپش قلب

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

5 درمان خانگی تپش قلب

در حدود 36 میلیون بار در سال ، قلب شما می تپد. اگر این تعداد تپش بیشتر شود بسیار آزاردهنده میباشد.خوشبختانه ، درمان تپش قلب برای متوقف کردن این تپش اضافی وجود دارد. انجام تکنیک های کاهش استرس ، اضافه کردن برخی از غذاهای سالم قلب و مکمل ها به منوی خود در وهله اول از بروز این عارضه جلوگیری کنید.

 اولین درمان خانگی تپش قلب: تغییر وضعیت

به محض اینکه متوجه ضربان قلب نامنظم و تپش قلب شدید ، به منظور درمان تپش قلب،بنشینید و پای خود را به آرامی بلند کنید و نفس عمیق بکشید ، بگذارید شکم شما با هر استنشاق منبسط و منقبض شود. اگر این حرکت را به درستی و با حوصله انجام دهید آرام و آرام ضربان قلب شما به ریتم عادی خود باز خواهد گشت.

درمان خانگی تپش قلب

اگر همچنان تپش قلب شما ادامه پیدا کرد ، به عنوان درمان تپش قلب بعدی بینی و دهان خود را ببندید ، سپس سعی کنید بازدم کنید. از آنجا که نمی توانید ( زیرا بینی و دهان شما بسته است ) انگار مجبور به حرکت روده شده اید. این کار منجر به افزایش مختصر فشار خون که نتیجه آن می تواند به تنظیم مجدد قلب شما کمک کند، میشود.

سرفه به زور مانند حرکت قبل،فشار وارد شده به سینه را افزایش می دهد و سبب بهبود تپش قلب می شود.بعضی اوقات انجام این حرکت برای درمان خانگی تپش قلب موثر است.

دومین درمان تپش قلب: آب بنوشید.

آب بنوشید. هیچ کس دقیقاً نمی داند که چرا این امر کمک می کند ، اما برخی از افراد نتایج فوری از نوشیدن آب در این حالت دریافت می کنند. یک نظریه این است که نوشیدن آب باعث می شود مری شما بر قلب فشار بیاورد ، و منجر به برگشتن ضربان قلب به حالت طبیعی میشود.

سومین درمان خانگی تپش قلب: استرس ممنوع!

اگر دچار تنگی نفس و تپش قلب هستید ، احتمال دارد علت آن استرس باشد. در حقیقت ، تپش قلب می تواند هشدار بدن به شما باشد که سطح استرس شما از محدوده مطمئن فراتر رفته است.به منظور درمان طبیعی تپش قلب مدیتیشن میتواند به پایین آمدن سطح استرس شما کمک می کند. بنابراین هر روز 30 دقیقه وقت بگذارید تا بدنتان آرام شود و ذهنتان را از هر فکر منفی رها کنید.

درمان خانگی تپش قلب

به منظور درمان خانگی تپش قلب چند قطره روغن آرامش بخش اسطوخودوس را روی یک دستمال بپاشید و عطر دلپذیر آن را استنشاق کنید. هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید. خسته بودن می تواند زمینه ای را برای ضربان قلب خارج از ریتم فراهم کند و منجر به تپش قلب شما شود.

چهارمین درمان خانگی تپش قلب: فعال باشید!

درمان خانگی تپش قلب

حداقل 30 دقیقه ورزش هوازی را سه یا چهار بار در هفته انجام دهید. پیاده روی ، دویدن و تنیس گزینه های عالی هستند. سرعت تمرین شما به گونه یا باشد که در حین آن بتوانید به راحتی صحبت کنید. بدنتان را 10دقیقه قبل از هر تمرین و 10 دقیقه بعد از آن گرم کنید. فعال بودن یکی دیگر از  راه های درمان طبیعی تپش قلب می باشد.

پنجمین درمان خانگی تپش قلب: رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

درمان خانگی تپش قلب

برای درمان طبیعی تپش قلب داشتن رژیم غذایی مناسب،بسیار موثر می باشد.ماهی زیادی بخورید. به طور خاص ماهی قزل آلا مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 سالم برای قلب را دارا است.

از خوردن بیش از حد در یک زمان خودداری کنید. مجبور کردن بدن برای هضم بار زیاد مواد غذایی ، خون را از قلب شما به دستگاه گوارش شما هدایت می کند. این می تواند به تپش قلب منجر شود.

مصرف زیاد کافئین را قطع کنید. در برخی افراد ، نوشیدن قهوه کافئین دار ، چای یا نوشابه باعث تپش قلب می شود. بسیاری از افراد با ضربان قلب نامنظم  بدنشان از نظر منیزیم غنی نمیباشد. بنابراین ممکن است سعی کنید روزانه 400 میلی گرم منیزیم مصرف کنید. (در صورت ابتلا به بیماری کلیوی نباید مصرف نمایید.)

اگر زیاد ماهی نمی خورید ، روزانه 2 تا 3 گرم روغن ماهی مصرف کنید ، که از نظر اسیدهای چرب امگا 3 مفید است.

همه ی روش های درمان خانگی تپش قلب به صورت طولانی مدت تاثیر میگذارد و اگر شما قصد رهایی سریعتر از این عارضه را دارید بهترین و قطعی ترین راه حل مراجعه به بهترین متخصص قلب و عروق می باشد.

چه زمانی باید به بهترین دکتر قلب و عروق مراجعه کرد؟

درمان خانگی تپش قلب

اگر این عارضه مداوم و اذیت کننده شود و روز به روز شدت آن افزایش یابد،شما میبایست به منظور رفع سریعتر آن و جلوگیری از بروز عوارض جبران  ناپذیر هرچه سریعتر و بدون اتلاف وقت به یک دکتر قلب خوب مراجعه نمایید.

در این مرحله دکتر با استفاده از تست های تشخیصی همانند نوار قلب ،وضعیت قلب شما را بررسی کرده و با تجویز قرص شما را از این عارضه آزار دهنده نجات می دهد.

کلینیک قلب خانه ایران به عنوان بهترین کلینیک قلب با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.

شما می توانید جهت نوبت گیری از لینک های ارتباطی موجود در سایت استفاده نمایید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید