کلینیک قلب دکتر هومان

بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق
Search
بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق

بیماری عروق کرونر

ما در این مقاله به سوال های زیر در زمینه ی بیماری عروق کرونر(عروق یا شریان های خون رسان به قلب) پاسخ می دهیم.

بیماری عروق کرونر

بیماری عروق کرونر چیست؟

بیماری کرونر قلب زمانی اتفاق می افتد که داخل شریان ها رسوباتی ایجاد میشود و گرفتگی پیدا می کنند و این باعث افزایش خطر حمله قلبی و نارسایی قلبی و در مواردی منجر به مرگ می شود.

بیماری عروق کرونر

بیماری کرونر قلب که به بیماری ایسکمیک قلب یا بیماری عروق کرونر نیز معروف است ، شایع ترین نوع بیماری قلبی و علت اصلی مرگ در ایالات متحده است.

چه عواملی باعث بیماری کرونر قلب می شوند؟

عوامل خطر اصلی بیماری عروق کرونر عبارتند از:

استعمال سیگار

عدم ورزش منظم

اضافه وزن یا چاقی

داشتن رژیم غذایی با چربیهای ترانس.

بیماری عروق کرونر

بیماری کرونر هنگامی رخ می دهد که کلسترول لیپوپروتئین یا (LDL) در شریان های نزدیک قلب ایجاد شود. کلسترول بالا می تواند شریان ها را مسدود کند.در نتیجه از رسیدن مواد مغذی و اکسیژن حیاتی جلوگیری شده و باعث حمله قلبی میشود.

چگونه بیماری کرونر قلب تشخیص داده میشود؟

بیماری عروق کرونر اغلب با علائم واضحی همراه نیست و ممکن است شما ندانید که مبتلا به آن هستید. به همین دلیل مهم است که معاینات روتین را با  بهترین متخصص قلب و عروق انجام دهید ، تا سطح کلسترول  و فشار خون شما را تحت نظر داشته باشد.

بیماری عروق کرونر

در کنار این بررسی هایی که برای سلامت قلب خود انجام میدهید ، اگر یک یا چند عامل خطر برای این بیماری دارید ، باید بیش از حد هوشیار باشید. به عنوان مثال ، اگر شما به طور مكرر سیگار می كشید و اغلب ورزش نمی كنید ، باید با بهترین دکتر قلب در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کند.

مراقبت از درد در قفسه سینه – به نام آنژین (angina) و سایر علائم حمله قلبی بسیار حیاتی است.

بعضی اوقات ، بیماری کرونر با علائمی همچون موارد ذیل همراه است:

در صورت مشاهده و تداوم علائم بالا برای جلوگیری از بروز عوارض جبران ناپذیری همچون سکته قلبی،نارسایی قلبی و حتی مرگ حتما به یک دکتر قلب خوب و مورد اعتماد به منظور درمان سریعتر مراجعه نمایید تا با انجام تست هایی همچون الکتروکاردیوگرام، تست استرس، کاتتریزاسیون قلبی، اسکن هسته ای به سزعت مشکلتان مشخص شده و مراحل درمانتان آغاز شود.

این مهم است كه بیماران مبتلا به بیماری عروق كرونر شناخته شده توجه ویژه ای به علائم گرفتگی عروق کرونر داشته باشند .

عوارض بیماری عروق کرونر قلب

بیماری عروق کرونر

زمان در این بیماری بسایر حائز اهمیت است.اگر عارضه عروق کرونر قلب به موقع تشخیص داده شود و توسط یک دکتر قلب خوب مراحل درمانی آغاز شود به سرعت درمان شده و عوارض خاصی را به جای نمیگذارد.اما اگر به علائم گرفتگی عروق کرونر بی توجهی شود و یا در مواردی که بی علامت است مراجعه مکرر به پزشک قلب و عروق و بررسی مداوم سطح فشار خون و کلسترول پشت گوش انداخته شود، منجر به وقوع عوارض سختی همچون سکته قلبی , نارسایی قلبی،درد شدید در ناحیه قفسه سینه و متاسفانه در موارد زیادی منجر به مرگ ناگهانی فرد میشود.پس ضروریست کمی برای خود و سلامت جسمی تان وقت بگذارید تا از بروز عوارض جبران ناپذیر جلوگیری نمایید.

نحوه درمان بیماری عروق کرونر قلب چگونه است؟

قدم اول مراجعه به یک پزشک قلب و عروق خوب و حاذق می باشد. برای درمان بیماری کرونر قلب ، اتخاذ تغییر در شیوه زندگی مانند ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم بسیار مهم است و در موارد شدیدتر ، ممکن است عمل جراحی لازم باشد.

بیماری کرونر قلب تا حد زیادی با درمان مناسب و مراجعه به بهترین پزشک قلب قابل پیشگیری است ، اما در صورت عدم درمان به موقع با خطرهای بیشتری از جمله  حمله قلبی، نارسایی قلبی و یا حتی مرگ ناگهانی همراه است.

 

بیماری عروق کرونر

 

ضروری است که بیماری کرونر قلب را درمان کرده و از توصیه های بهترین پزشک قلب خود پیروی کنید.

تقریباً تمام حملات قلبی در مردان مسن ناشی از انسداد عروق کرونر و همچنین 80٪ از حملات قلبی در بزرگسالان است. بیماری کرونر قلب همچنین شایع ترین علت نارسایی قلبی است .

برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قرار دارند ، یک سبک زندگی سالم بسیار مهم است.

انواع روش های درمانی که ممکن است توسط بهترین دکتر قلب و عروق تجویز شود:

تغییر سبک زندگی

 رژیم غذایی کم سدیم و کم چرب

ورزش کردن

ترک سیگار

دارو : برخی از افراد ممکن است مجبور به مصرف داروهایی مانند استاتین شوند که می توانند سطح کلسترول LDL را کاهش دهند. تحقیقات نشان داده است که مصرف برخی از انواع این داروها می تواند خطر ابتلا به بیماری کرونر قلب را تا 27 درصد کاهش دهد.

عمل جراحی : . این روش معمولاً در مواردی که به دلیل بیماری کرونر ، فرد دارای چندین شریان مسدود شده باشد ، توصیه می شود.

کلینیک خانه قلب ایران دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.

شما می توانید جهت نوبت گیری از لینک های ارتباطی موجود در سایت استفاده نمایید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید