همانطور که می دانید ، فشار خون بالا ، بیماری با نام قاتل خاموش می باشد. یعنی ممکن است شما اصلا متوجه بالا بودن فشارخونتان نشوید . چرا که این بیماری تا حد زیادی بدون علامت است .

بنابراین شما باید به طور مرتب فشارخونتان را اندازه گیری کنید تا از بروز خطرات زیادی مثل حمله قلبی ، سکته مغزی ، بیماری های کلیوی و … در امان بمانید. پس باید راهکار های پایین آوردن فشارخون را بدانید تا اگر پس از گرفتن فشار خون ، فشار شما بالا بود ، بتوانید آن را پایین بیاورید. بنابراین اگر به دنبال  پاسخ سوال “فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟” میگردید ، با کلینیک تخصصی فوق تخصص قلب خانه ایران و11 راه حل طلایی برای کاهش فشارخون با ما همراه باشید.

راهکار های گفته شده در این مطلب ، برای درمان فشارخون بالای مزمن است . اما اگر به طور ناگهانی فشارخون شما بالا رفت ، حتما با کلینیک قلب و عروق خانه ایران تماس بگیرید تا از مشاوره های پزشک بهره مند شوید.

اگر فشارخون شما به طور ناگهانی بالا رفت ، قطعا روش های زیر به درد شما نمی خورد چون وقت کافی ندارید، به همین دلیل لازم است از قرص و داروهای پایین آوردن فشارخون استفاده کنید.

فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟

آنچه در این مقاله می خوانید :

فهرست مطالب

کاهش فشار خون بالا

فشار خون بالا خطرناک است. این بیماری می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی ، از جمله حمله قلبی ، سکته مغزی ، نارسایی قلبی ، آنژین ، بیماری عروق کرونر ، بیماری شریان محیطی ، بیماری کلیوی ، کاهش بینایی ، اختلال عملکرد جنسی و موارد دیگر شود.

خوشبختانه ، فشار خون بالا را اغلب می توان جلوگیری یا کنترل کرد.

در اینجا کارهای ساده ای وجود دارد که می توانید در وهله اول فشار خون خود را کاهش داده یا از فشار خون بالا جلوگیری کنید.

اولین پاسخ به سوال “فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟” : ورزش کنید

فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟

پزشکان حداقل 150 دقیقه ورزش  در هفته را برای کاهش فشار خون بالا توصیه می کنند. پیاده روی سریع برای کاهش فشار خون و بهبود سلامت کلی قلب و عروق بسیار عالی است ، اما تمرین های دیگر نیز می توانند مفید باشند . برای انجام تمرینات هوازی خود ، آهسته دویدن ، دوچرخه سواری و شنا را امتحان کنید. تمارین قدرتی برای سلامتی قلب نیز مهم است و می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

این کار می تواند به درمان قطعی فشارخون بالا نیز کمک کند.

دومین پاسخ به سوال “فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟” : انتخاب رژیم غذایی سالم

فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟

استفاده از یک رژیم غذایی متعادل با تعداد زیادی میوه ، سبزیجات ، غلات سبوس دار ، آجیل و دانه هایی که از نظر سدیم ، چربی اشباع شده ، قند اضافه شده و کلسترول نیز کم است برای قلب مفید است. شما می توانید برای دریافت رژیم های غذایی مفید ، اپلیکیشن دکتر فود را دانلود نموده و از بی نهایت رژیم های غذایی استفاده کنید. همچنین مراجعه به یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی ، می تواند به شما کمک کند.

سومین پاسخ به سوال “فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟” : خوردن غذاهای سرشار از منیزیم و پتاسیم

فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟

پتاسیم می تواند به تنظیم ضربان قلب شما کمک کند و می تواند تأثیر سدیم بر فشار خون شما را کاهش دهد. غذاهایی مانند موز ، خربزه ، پرتقال ، زردآلو ، آووکادو ، لبنیات ، سبزیجات دارای برگ سبز ، گوجه فرنگی ، سیب زمینی ، تن ماهی ، ماهی قزل آلا ، لوبیا ، آجیل و دانه ها مقدار زیادی پتاسیم دارند.

همچنین  منیزیم به رهایی عروق خونی کمک می کند و عبور خون را آسان تر می کند. سبزیجات ، لبنیات ، مرغ ، حبوبات و غلات غذاهایی سرشار از منیزیم هستند. بهتر است ویتامین ها و مواد معدنی را از مواد غذایی دریافت کنید ، و یک رژیم غذایی سالم برای سلامت قلب (مراجعه به متخصص تغذیه خوب) انتخاب کنید.

بنابراین ابتدا لازم است به بهترین متخصص قلب و عروق یا به بهترین متخصص فشار خون در بهترین کلینیک قلب مراجعه کنید تا وضعیت فشار خون شما را بررسی کند و شما را در راه درمان قطعی فشارخون بالا کمک کند.

چهارمین پاسخ به سوال “فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟” : کاهش مصرف نمک

فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟

سدیم را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. یك راه آسان برای كاهش سدیم ، محدود كردن یا پرهیز از غذاهای فرآوری شده ، از جمله هات داگ ، بیكن ، سبزیجات كنسرو شده با نمك اضافه شده و همین نوع چیزها است. بیشتر غذاهای بسته بندی شده مانند ماکارونی و پنیر ، سوپ ، غذاهای جانبی ، پیتزا و سایر غذاها حاوی سدیم زیادی هستند.  بنابراین برچسب مواد غذایی را بخوانید تا میزان مصرف روزانه نمک را کنترل کنید.

پنجمین پاسخ به سوال “فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟” : محدودیت مصرف الکل

مصرف الکل خود را محدود کنید. نوشیدن الکل می تواند فشار خون را بالا ببرد . بنابراین محدودیت استفاده از این نوشیدنی می تواند به شما بسیار کمک کند.

ششمین پاسخ به سوال “فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟” : کاهش استرس

استرس را در زندگی خود را کاهش دهید. استرس طولانی مدت می تواند منجر به فشار خون بالا شود. تغییرات سبک زندگی هر چند کوچک میتواند به کاهش فشارخون شما کمک کند.  ورزش ، خوردن رژیم غذایی سالم ، محدود کردن مصرف الکل و کافئین ، تمرین یوگا ، مدیتیشن یا تنفس عمیق ، گوش دادن به موسیقی ، گذراندن وقت با خانواده و دوستان ، همگی می تواند به کاهش استرس و درنهایت کاهش فشارخون شما کمک کند.

هفتمین پاسخ به سوال “فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟” : مصرف شکلات تلخ

فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟

شکلات تلخ بخورید. شکلات تلخ و پودر کاکائو هر دو پر از ترکیبات گیاهی سالم برای قلب به نام فلاونوئیدها هستند. فلاونوئیدها برای شما مفید هستند زیرا باعث رقیق شدن رگ های خونی شما می شوند و اینکار می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. فقط مطمئن شوید که شکلات شما قند زیادی ندارد. برای گرفتن نتیجه شکلات تلخ 70 درصد انتخاب کنید.

در کنار مصرف این مواد برای کاهش فشارخون ، به بهترین متخصص قلب و عروق در تهران مراجعه کنید و با او مشورت نمایید تا درمان شما به بهترین شکل صورت گیرد.

هشتمین پاسخ به سوال “فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟” : مصرف توت ها

انواع توت ها را بخورید. انواع توت ها فواید زیادی دارند و یکی از آنها بهبود فشار خون و کاهش خطرات ابتلا به بیماری قلبی است. انواع توت ها مانند توت فرنگی ، تمشک و زغال اخته دارای تعداد زیادی پلی فنول هستند که برای قلب شما فوق العاده است. این مواد واقعا خوشمزه هستند بنابراین برای کاهش فشار خون بهتر است روی توت حساب کنید. اگر دوست ندارید همیشه آنها را بخورید ، سعی کنید آنها را به صورت اسموتی تهیه شده با ماست کم چرب یا بدون چربی و بدون قند میل کنید.

نهمین پاسخ به سوال “فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟” : کاهش مصرف قند فرآوری شده و کربوهیدراتهای تصفیه شده

فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟

 بسیاری از مطالعات ارتباط بین فشار خون بالا و قند فرآوری شده را نشان داده اند. حتی مقادیر متوسط ​​قند می تواند فشار خون را بالا ببرد. به عنوان مثال ، زنانی که در روز یک لیوان نوشابه می خورند ، نسبت به کسانی که مصرف نمی کنند ، فشارخون بالاتری دارند.

البته فقط قند نیست که باعث افزایش فشار خون می شود. کربوهیدراتهای تصفیه شده ، مانند نان سفید و ماکارونی ، ممکن است باعث بالا رفتن فشار خون شوند. شواهدی وجود دارد که کاهش مصرف قند تصفیه شده می تواند فشار خون را کاهش داده و سلامت قلب را تضمین کند.

دهمین پاسخ به سوال “فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟”: ترک سیگار

ترک سیگار و دوری از دود برای سلامتی شما بسیار حیاتی است ، و این یک روش عالی برای کاهش فشار خون است. اگر سیگار می کشید ، در مورد نحوه ترک با بهترین متخصص قلب خود صحبت کنید. این کار ، یکی از مهم ترین راه ها برای جلوگیری از افزایش فشارخون و جلوگیری از ابتلا به خطرات سلامتی از جمله بیماری های قلبی می باشد.

یازدهمین پاسخ به سوال “فشارخون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟” :کاهش وزن

قدم مهم دیگر در کاهش فشارخون بالا، کاهش وزن و حفظ وزن سالم است. داشتن اضافه وزن خطر ابتلا به فشار خون بالا و بسیاری از بیماری ها و شرایط دیگر را بالا می برد. از دست دادن فقط 5 درصد از وزن بدن می تواند تأثیر مثبت قابل توجهی بر فشار خون داشته باشد. برای این کار لازم است به متخصص تغذیه خوب مراجعه کنید و از بهترین رژیم غذایی مطلع شوید. بنابراین ابتدا به بهترین پزشک قلب مراجعه کنید تا او شما را به بهترین متخصص تغذیه و رژیم درمانی ارجاع دهد.

دیدگاهتان را بنویسید