کلینیک قلب دکتر هومان

بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق
Search
بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق

درمان گیاهی گرفتگی رگ قلب

بیماری های قلبی عروقی ، به عنوان بیماری عروق کرونر (CAD) شناخته می شود که قاتل شماره یک در دنیا است. رژیم غذایی و سبک زندگی نقش مهمی در پیشگیری و درمان بیماری های قلبی دارند و برخی گیاهان و مکمل ها می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کرده و بیماری های قلبی را که قبلاً تشخیص داده شده اید ، درمان کنند. بنابراین درمان گیاهی گرفتگی رگ قلب می تواند بسیار موثر باشد.

طبق نظر بهترین متخصص قلب و عروق ، بهتر است بدانید در مبارزه با گرفتگی رگ قلب ، درمان های گیاهی می تواند به درمان و پیشگیری از بیشتر بیماری های قلبی کمک کنند. تصلب شرایین باعث جمع شدن پلاک در عروق شما می شود و جریان خون غنی از اکسیژن به قلب و سایر اندام های شما را مسدود می کند. این مشکل می تواند باعث حمله قلبی و حتی مرگ شود.

بنابراین ما در کلینیک قلب و عروق دکتر هومان، به شما درمان گیاهی گرفتن رگ قلب را معرفی می کنیم.

البته دقت کنید که نادیده گرفتن این بیماری ، منجر به آسیب های جبران ناپذیری می شود. به همین خاطر بهتر است تحت نظر بهترین متخصص قلب و عروق، از درمان های گیاهی استفاده کنید.

 

درمان گیاهی گرفتگی رگ قلب

درمان گیاهی گرفتگی رگ قلب

در اینجا چند مکمل غذایی وجود دارد که می تواند به شما در کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کند:

درمان گیاهی گرفتن رگ قلب : کوآنزیم Q10

 

درمان گیاهی گرفتگی رگ قلب

 

کوآنزیم Q10 یا CoQ10 ، ماده ای شیمیایی است که نقش مهمی در توانایی سلول در استخراج انرژی از غذا دارد. از آنجا که قلب سخت ترین عضله در بدن شما است ، ضروری است که قلب شما به طور مداوم CoQ10 را تأمین کند ، بنابراین برای انجام کار خود نیاز به  انرژی  دارد. این ماده شیمیایی با افزایش سن کاهش می یابد .

<

این منبع معتبر نشان می دهد که مصرف مکمل های CoQ10 فعالیت آنزیم آنتی اکسیدان را افزایش می دهد و علائم بیماری های قلبی عروقی را تسکین می دهد.

استاتین درمانی می تواند CoQ10 را تخلیه کند ، بنابراین هر کسی که داروی استاتین مصرف می کند باید مکمل CoQ10 را استفاده کند.

درمان گیاهی گرفتگی رگ قلب : اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 مواد مغذی ضروری هستند که به کاهش التهاب ناشی از تصلب شرایین کمک می کنند. آنها همچنین سطح تری گلیسیرید خون ( اجزای چرب خون را که رگ های شما را مسدود می کنند ) کاهش می دهند. سطح بالای تری گلیسیرید با تصلب شرایین و دیابت مرتبط است.

طبق گفته ی بهترین متخصص تغذیه، مصرف اسیدهای چرب امگا 3 ، که معمولاً در ماهی یافت می شود ، با کاهش فشار خون ، موجب تری گلیسیرید پایین تر و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی می شود.

درمان گیاهی گرفتگی رگ قلب : چای سبز

قرن هاست که مردم دنیا به دلیل فواید چای سبز برای سلامتی ، از چای سبز استفاده می کنند. پزشکان یکی از اجزای مهم چای سبز یعنی ، آنتی اکسیدان اپی گالوکاتکین گالات (EGCG)  را برای محافظت از قلب بررسی کرده اند.  به این صورت که با مصرف پنج تا شش فنجان چای سبز در روز فواید قابل توجهی را نشان می دهد. عصاره چای سبز همچنین به صورت مکمل به صورت کپسول در دسترس است.                           

درمان گیاهی گرفتگی رگ قلب : انار

درمان گیاهی گرفتگی رگ قلب

مانند چای سبز ، آب انار نیز قرن هاست که با این اعتقاد که میوه قرمز یاقوتی باعث سلامتی می شود ، مصرف می شود. پزشکان قلب بر این باورند که مواد شیمیایی آنتی اکسیدانی قوی در میوه و آب انار می تواند به درمان تصلب شرایین و کاهش فشار خون کمک کنند.

درمان گیاهی گرفتگی رگ قلب : منیزیم و پتاسیم

یک مطالعه نشان می دهد که مصرف مکمل های منیزیم ممکن است فشار خون را کاهش دهد و برای عملکرد کلی قلب و بیماری های قلبی مفید است.

همچنین مطالعه دیگر نشان می دهد مصرف پتاسیم در رژیم غذایی برای بهبود عملکرد قلب و همچنین کمک به درمان افزایش فشار خون در اثر یک رژیم غذایی با نمک بالا موثر است.

ممکن است همیشه به شما گفته شود که نمک خوراکی بد است ، اما  طبق این مطالعه جایگزینی نمک های منیزیم و پتاسیم به جای نمک خوراکی می تواند فشار خون را پایین بیاورد .

درمان گیاهی گرفتگی رگ قلب : سیر

درمان گیاهی گرفتگی رگ قلب

قرن ها از سیر برای تقویت سلامت قلب و همچنین سایر موارد استفاده می شده است. این ماده هنگامی که آن را خرد می کنید ، ترکیبی به نام آلیسین آزاد می کند. این همان چیزی است که باعث بوی بد سیر می شود. دانشمندان معتقدند که این ماده به انعطاف پذیری عروق کمک می کند و باعث می شود خون بهتر جریان یابد. این ماده به کاهش کلسترول ، فشار خون و التهاب کمک می کند. این اثر ترکیبی می تواند به کاهش خطر حملات قلبی و مغزی کمک کند.

درمان گیاهی گرفتن رگ قلب : هسته انگور

درمان گیاهی گرفتگی رگ قلب

 

ادعا شده است که هسته انگور برای درمان بسیاری از بیماریهای قلبی عروقی از جمله تصلب شرایین ، فشار خون ، هایپرکلسترولمی ، نارسایی مزمن وریدی و رتینوپاتی دیابتی و نوروپاتی سودمند است. ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند رسوراترول عمدتا در پوست انگور یافت می شود ، در حالی که کمپلکس های پروآنتوسیانیدین ، ویتامین E ، فلاونوئیدها و اسید لینولئیک به شدت در دانه ها وجود دارند.

درمان گیاهی گرفتن رگ قلب : سویا

دانه های سویا یا سویا دارای مقدار زیادی پروتئین و ایزوفلاون هستند. انجمن قلب آمریكا پیشنهاد كرده اند كه ممكن است مقدار مصرف زیاد پروتئین سویا (40-50 گرم) برای كاهش بیماری قلبی عروقی به عنوان جایگزینی برای منابع حیوانی پروتئین غنی از چربی اشباع وجود داشته باشد. با این حال ، ممکن است خطر ابتلا به سرطان پستان ، رحم و تخمدان را افزایش دهند.

ما در این مطلب انواع درمان گیاهی گرفتن رگ قلب را بیان کردیم. دقت کنید تمامی این درمان ها باید تحت نظر متخصص قلب و عروق انجام شود تا از اتفاق های ناگوار مثل سکته قلبی جلوگیری شود.

بیماری قلبی یک بیماری جدی و خطرناک در تمام دنیا است. شما می توانید بیماری قلبی را با کاهش عوامل خطر مانند حفظ فشار خون و سطح کلسترول سالم ، کنترل استرس ، تغذیه سالم و ورزش زیاد درمان کرده و از آن جلوگیری کنید.

گیاهان و مکمل ها می توانند با کاهش فشار خون ، بهبود تنفس و کمک به عملکرد بهتر قلب ، از بیماری قلبی جلوگیری کرده و علائم آن را کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید