کلینیک قلب دکتر هومان

بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق
Search
بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق

درمان قطعی واریس

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دچار واریس شده و از زیبا نبودن پاهای خود ناراحت هستید ; حتما به دنبال درمان قطعی واریس پای خود هستید. پس با ما همراه باشید تا راه های درمان واریس را برای شما شرح دهیم.

درمان قطعی واریس

واریس، شایع‌ترین بیماری عروقی انسان است. این مشکل از شکسته شدن رگ های خونی و تراوش خون به منطقه آسیب دیده ایجاد می شود. درمان قطعی واریس شامل موارد زیر می شود :

شما می توانید با مراجعه به کلینیک قلب دکتر هومان ، سلامت قلب خود را زیر  نظر متخصصین مجرب و حاذق، تحت کنترل باشید و مراقبت کنید. هم چنین می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید .

درمان خانگی واریس

اگر شما دچار واریس پا شده اید ، اولین راه مراجعه به متخصص واریس یا بهترین متخصص قلب و عروق است تا علت بروز آن را بررسی نمایید. اگر شدت واریس شما پایین باشید ، پزشک برای درمان آن روش های خانگی توصیه می کند. در ادامه برخی از درمانهای خانگی واریس آمده است :

●  استفاده از جوراب مخصوص واریس که  می توانید از داروخانه ها تهیه نمایید.

●  ورزش :  ورزش منظم موجب گردش خون بهتر در پاها می شود. هم چنین به کاهش فشار خون بالا که یکی دیگر از عوامل موثر در واریس است ، کمک می کند.

●  خوردن غذاهای حاوی فلاونوئید مثل سبزیجات از جمله پیاز ، فلفل دلمه ای ، اسفناج  و کلم بروکلی که به افزایش گردش خون و عدم انسداد رگ ها کمک می کند.

●  ترکیب سیر با آب پرتقال ; استفاده از آن به طور مداوم می تواند گردش خون را در مناطق مشکل بهبود بخشد و آن ها را کاهش دهد.

●    تغییرات رژیم غذایی : مصرف غذاهای حاوی پتاسیم مثل سبزیجات را برگ سبز مغز بادام ، مغز پسته ، عدس و لوبیا سفید.

●  ماساژ پاها که به گردش خون در پا و بدن کمک می کند.

●  پوشیدن لباس های آزاد

●  داشتن تحرک و فعالیت

درمان قطعی واریس

البته در نظر بگیرید که روش های بالا منجر به درمان قطعی واریس نمی شوند. برای گرفتن بهترین نتیجه باید به متخصص قلب مراجعه کنید تا از روش های درمانی زیر استفاده کند.

درمان قطعی واریس با اسكلروتراپي

اسکلروتراپی به طور معمول برای درمان رگ های واریسی کوچک از جمله رگ های تار عنکبوتی استفاده می‌شود. در این تکنیک یک مایع، اغلب به صورت کف ، به داخل رگ تزریق می‌شود تا آن را از بین ببرد. در این مرحله ، ممکن است به مدت یک تا دو دقیقه احساس ناراحتی و گرفتگی خفیف داشته باشید ، به خصوص هنگامی که ماده در رگ های بزرگتر تزریق می شوند. این روش گاهی اوقات به عنوان اسکلروتراپی با تزریق فوم تحت هدایت سونوگرافی شناخته می شود. زیرا شامل تزریق کف مخصوص به رگ های شما با استفاده از هدایت سونوگرافی می باشد.

این روش تحت بی حسی موضعی انجام می شود. امکان درمان هم زمان بیش از یک ورید با آن وجود دارد. پس از اسکلروتراپی، رگ های تحت درمان باید ظرف چند هفته کم رنگ شوند. در طی یک ماه باید نتایج کامل را مشاهده کنید. در برخی موارد، ممکن است قبل از محو شدن رگ ; بیش از یک بار به درمان اسکلروتراپی نیاز داشته باشید و احتمال ظهور مجدد رگ وجود دارد.

اسکلروتراپی در مطب پزشک توسط بهترین متخصص قلب انجام می شود و لازم است که تا چند روز بعد از عمل هیچ فعالیت هوازی انجام ندهید.

درمان قطعی واریس با  ليزر

لیزر واریس نوعی درمان واریس است. تا این اواخر، از لیزر درمانی به طور عمده برای درمان رگ های عنکبوتی در صورت استفاده شده است. اگرچه، فناوری جدیدتر لیزر اکنون می تواند به طور مؤثری رگ های واریسی را نیز درمان کند. در بعضی مواقع استفاده از  لیزر به عنوان یک مکمل درمانی برای رسیدن به بهترین نتیجه به کار برده می‌شود. در روش درمان واریس با لیزر از هیچ نوع برش یا سوزنی به کار گرفته نخواهد شد.

چندین نوع لیزر وجود دارد که ممکن است برای درمان رگ های واریسی استفاده شود. پزشک از طریق کاتتر، فیبر کوچکی را به ورید واریسی وارد می کند. این رشته یا فیبر انرژی لیزر را ارسال می‌کند که بخشی از رگ‌های واریسی شما را از بین می برد. رگ بسته می شود  و بدن شما در نهایت آن را جذب می کند.

دوره بهبود این روش بسیار کوتاه است و فرد دارای کمترین و خفیف ترین درد می باشد. این درمان تقریبا نوین به غیر از میزان اندکی کبودی‌، قرمزی و تورم و به ندرت زخم ; شامل عوارض دیگری نمی باشد. توصیه می شود بیمار تا 2 هفته پس از درمان لیزری داخل وریدی واریس، جوراب واریس بپوشد.

درمان قطعی واریس

درمان واریس به روش رادیو فرکانسی یا  Rf

<

در روش رادیوفرکانسی ( RF ) به جای لیزر با امواج رادیویی، داخل وریدهای واریسی حرارت می بیند. این روش نیز همانند لیزر واریس در مطب و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. عملکرد رادیو فرکانسی اولیه، با ایجاد گرما در داخل بافت ورید باعث تخریب و جمع شدن آن می شود. این گرما در حدود ۱۲۰ درجه سانتیگراد بوده، ولی بیمار بعلت بیحس موضعی آن را احساس نمی کند.

درمان به روش بريدن و بستن واريس پا

از این روش به ليگاسيون و استريپنگ نیز معروف است. در اين روش درمان واریس يك برش در بالاي رگ واريسي در ناحیه ران ايجاد می شود و آن سر رگ در آنجا بسته می شود . برش دوم در قسمت پایینی رگ واريسي مثلا در پايين ساق پا ايجاد می شود . بعد از دو برش بالا يك وسيله نازك از برش پايين وارد رگ شده و هنگام بیرون كشيدن ،رگ واريسي را هم خارج می کند .

این روش شامل بستن ورید قبل از پیوستن به رگ عمیق و برداشتن رگ از طریق برش های کوچک است. این یک روش سرپایی برای اکثر افراد است. از بین بردن رگ تأثیر منفی بر گردش خون در پای شما نخواهد داشت زیرا رگ های عمیق در پا از حجم از خون مراقبت می کنند.

اين روش درمان واریس در مورد رگ های بزرگ انجام می شودو نیاز به بستری ندارد. یک تا سه هفته بعد جراحی بیمار باید از انجام  فعالیت هاي ورزشی سنگین دوری کند.

درمان قطعی واریس با جراحی

در طی این جراحی ، یک دوربین فیلمبرداری کوچک به پا وارد می شود تا به جراح کمک کند تا بهتر ببیند. برداشتن رگها از طریق یک سری برش کوچک انجام می شود.

شما می توانید برای درمان انواع واریس  به کلینیک قلب و عروق دکتر هومان مراجعه کنید تا با بهترین روش های درمانی لیزر و سایر درمان های موثر; برای همیشه واریس های خود را درمان کنید. در این راه پزشک قلب خوب در تمامی مراحل با شما همراهی کرده و به شما مشاوره می دهد. پس قبل از انجام هر کاری با بهترین متخصص قلب و عروق مشورت کنید.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک قلب دکتر هومان ، سلامت قلب خود را زیر  نظر متخصصین مجرب و حاذق، تحت کنترل باشید و مراقبت کنید. هم چنین می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ; از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید