کلینیک قلب دکتر هومان

بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق
Search
بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق

درمان خانگی فشارخون بالا

10 درمان خانگی فشارخون بالا را در کلینیک قلب دکتر هومان ببینید.

با انجام این 10 تغییر در سبک زندگی ، می توانید فشار خون خود را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید.

FHigh-blood-pressure-home-treatment

 

اگر پزشک متخصص فشار خون بالا را تشخیص داده باشد ، ممکن است نگران مصرف دارو برای پایین آوردن تعداد خود باشید.

اما همانطور که می دانید سبک زندگی در درمان فشار خون بالا نقش مهمی دارد. اگر با یک سبک زندگی سالم فشار خون خود را با موفقیت کنترل کنید ، ممکن است مصرف دارو را کنار گذاشته و یا مصرف آن را محدود کنید.

در اینجا 10 تغییر در شیوه زندگی برای درمان خانگی فشارخون بالا ارائه شده است.

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید .

اولین درمان خانگی فشارخون بالا : کاهش وزن

درمان خانگی فشارخون بالا

فشار خون اغلب با افزایش وزن افزایش می یابد. اضافه وزن نیز می تواند باعث اختلال در تنفس در هنگام خواب شود (آپنه خواب) ، که فشار خون شما را بیشتر می کند.

کاهش وزن یکی از موثرترین درمان خانگی فشارخون بالا است. کاهش وزن حتی در صورت اضافه وزن یا چاقی می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. به طور کلی ، شما ممکن است فشار خون خود را حدود 1 میلی متر جیوه با هر کیلوگرم از وزن خود کاهش دهید.

بطور کلی:

اگر اندازه دور کمر بیشتر از (102 سانتی متر) باشد ، مردان در معرض خطر هستند.

اگر اندازه گیری کمر از (89 سانتی متر) بیشتر باشد ، زنان در معرض خطر هستند.

شما می توانید برای کنترل وزن خود ، به متخصص تغذیه خوب مراجعه کنید تا بهترین رژیم لاغری را استفاده کنید.

دومین درمان خانگی فشارخون بالا : ورزش منظم

درمان فشار خون

فعالیت بدنی منظم :  مانند 150 دقیقه در هفته یا حدود 30 دقیقه در بیشتر روزهای هفته – در صورت داشتن فشار خون بالا می توانید فشار خون را حدود 5 تا 8 میلی متر جیوه کاهش دهید. منظم بودن در ورزش مهم است، زیرا اگر ورزش را متوقف کنید ، فشار خون شما دوباره افزایش می یابد.

اگر فشار خون بالا دارید ، ورزش می تواند به شما کمک کند تا از فشار خون بالا جلوگیری کنید. اگر از قبل فشار خون بالا دارید ، فعالیت بدنی منظم می تواند فشار خون را به سطوح ایمن تری برساند.

برخی از نمونه های ورزش های هوازی که می توانید فشار خون بالا را کاهش دهید شامل پیاده روی ، دویدن ، دوچرخه سواری یا شنا است. تمرینات قدرتی همچنین می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند.. در مورد تهیه برنامه ورزشی با بهترین متخصص قلب خود صحبت کنید.

سومین درمان خانگی فشارخون بالا : رعایت رژیم غذایی سالم

درمان فشار خون با تغذیه سالم

خوردن یک رژیم غذایی سرشار از غلات سبوس دار ، میوه ، سبزیجات و لبنیات کم چرب و بدون چربی اشباع و کلسترول می تواند در صورت فشار خون بالا فشار خون شما را تا 11 میلی متر جیوه کاهش دهد. این برنامه غذایی به عنوان رژیم غذایی برای متوقف کردن فشار خون بالا (DASH) شناخته شده است.

تغییر عادتهای غذایی آسان نیست ، اما با استفاده از این نکات می توانید رژیم غذایی سالم اتخاذ کنید:

یک دفترچه برنامه غذایی داشته باشید. آنچه می خورید بنویسید ، حتی فقط برای یک هفته ، می تواند عادت های واقعی غذایی شما را به طرز شگفت انگیزی روشن کند.

مصرف پتاسیم را جدی بگیرید:  پتاسیم می تواند اثرات سدیم بر فشار خون را کاهش دهد. بهترین منبع پتاسیم به جای مکمل ها ، مواد غذایی مانند میوه و سبزیجات است. با پزشک خود در مورد سطح پتاسیم که برای شما مناسب است صحبت کنید.

چهارمین درمان خانگی فشارخون بالا : کاهش مصرف سدیم

درمان خانگی فشارخون بالا

حتی در صورت داشتن فشار خون بالا ، کاهش سدیم در رژیم غذایی می تواند سلامت قلب شما را بهبود بخشد و فشار خون را حدود 5 تا 6 میلی متر جیوه کاهش دهد.

تأثیر مصرف سدیم بر فشار خون در گروه های مختلف افراد متفاوت است. به طور کلی ، سدیم را به 2300 میلی گرم در روز یا کمتر محدود کنید. با این حال ، مصرف کمتر سدیم – 1500 میلی گرم در روز یا کمتر – برای بیشتر بزرگسالان ایده آل است.

برای کاهش سدیم در رژیم غذایی خود ، این نکات را در نظر بگیرید:

برچسب های غذا را بخوانید. در صورت امکان غذاها و نوشیدنی هایی که معمولاً خریداری می کنید ، را کم سدیم انتخاب کنید.

غذاهای فرآوری شده کمتری بخورید. فقط مقدار کمی سدیم به طور طبیعی در غذاها وجود دارد. بیشتر سدیم در حین فرآوری اضافه می شود.

نمک اضافه نکنید. فقط 1 قاشق چای خوری نمک 2300 میلی گرم سدیم دارد. از گیاهان یا ادویه ها برای طعم دادن به غذای خود استفاده کنید.

پنجمین درمان خانگی فشارخون بالا : کاهش مصرف الکل

نوشیدن بیش از حد متوسط الکل می تواند فشار خون را تا چندین درجه افزایش دهد. همچنین می تواند اثربخشی داروهای فشار خون را کاهش دهد.

ششمین درمان خانگی فشارخون بالا : ترک سیگار

هر سیگاری که می کشید پس از اتمام کار برای چند دقیقه فشار خون شما را افزایش می دهد. قطع سیگار به بازگشت فشار خون به حالت طبیعی کمک می کند. ترک سیگار می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده و سلامت کلی شما را بهبود بخشد. افرادی که سیگار را ترک می کنند ممکن است عمر طولانی تری نسبت به افرادی داشته باشند که هرگز سیگار را ترک نمی کنند.

هفتمین درمان خانگی فشارخون بالا : کاهش مصرف کافئین

درمان خانگی فشارخون بالا

نقشی که کافئین در بالا بردن فشار خون دارد، هنوز مورد بحث است. افرادی که مصرف کافئین بالایی دارند، این ماده می تواند  فشار خون را تا 10 میلی متر جیوه افزایش دهد. اما افرادی که به طور منظم قهوه می نوشند ممکن است تأثیر کمی بر فشار خون داشته باشند یا هیچ تاثیری نداشته باشند.

اگرچه تأثیرات طولانی مدت کافئین بر فشار خون مشخص نیست ، اما ممکن است فشار خون کمی افزایش یابد.

برای دیدن اینکه آیا کافئین فشار خون شما را بالا می برد ، پس از 30 دقیقه از نوشیدن یک نوشیدنی کافئین دار فشار خود را بررسی کنید. اگر فشار خون شما 5 تا 10 میلی متر جیوه افزایش یابد ، ممکن است شما در برابر اثرات افزایش فشار خون کافئین حساس باشید. در مورد تأثیر کافئین بر فشار خون با پزشک خود صحبت کنید.

هشتمین درمان خانگی فشارخون بالا : کاهش استرس

درمان خانگی فشارخون بالا

استرس مزمن ممکن است منجر به فشار خون بالا شود. برای تعیین تأثیر استرس مزمن بر فشار خون ، تحقیقات بیشتری لازم است. در صورت واکنش به استرس با خوردن غذای ناسالم ، نوشیدن الکل یا سیگار کشیدن ، استرس گاها نیز می تواند به فشار خون بالا کمک کند.

مدتی وقت بگذارید تا در مورد آنچه باعث احساس استرس شما  می شود ، مانند کار ، خانواده ، امور مالی یا بیماری ، فکر کنید. هنگامی که دانستید چه چیزی باعث استرس شما می شود ، در نظر بگیرید که چگونه می توانید استرس را از بین ببرید یا کاهش دهید.

اگر نمی توانید همه عوامل استرس زا خود را از بین ببرید ، حداقل می توانید با روشی سالم تر با آنها کنار بیایید.

سعی کنید:

انتظارات خود را تغییر دهید. به عنوان مثال ، روز خود را برنامه ریزی کرده و بر اولویت های خود متمرکز شوید.

روی مسائلی که می توانید تمرکز کنید و برای حل آنها برنامه ریزی کنید. اگر در محل کار مشکلی دارید ، با مدیر خود صحبت کنید. اگر با فرزندان یا همسر خود درگیری دارید ، برای حل آن اقدام کنید.

از محرکهای استرس خودداری کنید. سعی کنید وقتی می توانید از عوامل محرک جلوگیری کنید. به عنوان مثال ، اگر ترافیک راه باعث استرس شما می شود ، سعی کنید صبح زود حرکت کنید یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

برای استراحت و انجام فعالیتهایی که از آن لذت می برید وقت بگذارید.

نهمین درمان خانگی فشارخون بالا : کنترل منظم فشارخون و مراجعه به پزشک

کنترل فشارخون در منزل می تواند به شما در حفظ فشار خون سالم کمک کند ، اطمینان حاصل کنید که تغییر در شیوه زندگی برای شما موثر است .

ویزیت های منظم با متخصص فشار خون نیز برای کنترل فشار خون لازم است. اگر فشار خون شما به خوبی کنترل شده است ، برای بررسی آن با پزشک خود مشورت کنید. اگر در داروها یا سایر روش های درمانی خود تغییری ایجاد می کنید ، بهترین متخصص قلب ممکن است توصیه کند فشار خون خود را از دو هفته پس از تغییر درمان و یک هفته قبل از قرار بعدی خود بررسی کنید.

دهمین درمان خانگی فشارخون بالا : حمایت عزیزان

خانواده و دوستان حامی می توانند به بهبود سلامت شما کمک کنند. آنها ممکن است شما را ترغیب کنند که از خود مراقبت کنید.

حفظ روحیه می تواند به درمان خانگی فشارخون کمک کند.

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید