کلینیک قلب دکتر هومان

بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق
Search
بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق

جلوگیری از سکته قلبی

با داشتن یک سبک زندگی سالم ، می توانید در راستای جلوگیری از سکته قلبی قدم بردارید و فشار خون ، کلسترول و قند خون را به صورت طبیعی حفظ کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید. ما در این مقاله به بررسی راههای جلوگیری از سکته قلبی می پردازیم.

 

جلوگیری از سکته قلبی

عادات سالم برای زندگیتان انتخاب کنید.

شما می توانید به منظر جلوگیری از سکته قلبی عادت های سالم را برای زندگی تان انتخاب کنید.این عادات به شرح زیر می باشد:

رژیم غذایی سالم

 

جلوگیری از سکته قلبی

 

وعده های غذایی و میان وعده های سالم را برای کمک به پیشگیری از سکته قلبی و عوارض آن انتخاب کنید. مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی خود گنجانده و غذاهای فرآوری شده کمتری را مصرف می کنید.

خوردن مقدار زیادی غذای پر چربی اشباع و چربی ترانس می تواند در ابتلا به بیماری های قلبی نقش داشته باشد.

خوردن غذاهای پر فیبر و کم چرب و کم کلسترول می تواند به جلوگیری از کلسترول بالا و جلوگیری از سکته قلبی کمک کند.

همچنین محدود کردن نمک (سدیم) در رژیم غذایی شما می تواند فشار خون را کاهش دهد و به پیشگیری از سکته قلبی کمک کند.

محدود کردن قند در رژیم غذایی می تواند سطح قند خون را کاهش دهد و از ابتلا به دیابت جلوگیری نماید.

الکل ننوشید زیرا الکل می تواند فشار خون شما را بالا ببرد.عدم مصرف الکل راهکاری در جهت جلوگیری از سکته قلبی می باشد.

حفظ وزن استاندارد

جلوگیری از سکته قلبی

افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند ، خطر بیشتری برای بیماری های قلبی دارند. تحمل وزن اضافی می تواند استرس اضافی بر قلب و عروق خونی ایجاد کند.به همین دلیل کاهش وزن و حفظ وزن استاندارد به جلوگیری از سکته قلبی کمک می کند.

فعالیت بدنی

جلوگیری از سکته قلبی

فعالیت بدنی می تواند به شما در حفظ وزن سالم و کاهش فشار خون ، کلسترول خون ، قند خون و پیشگیری از سکته قلبی کمک کند. بهترین متخصص قلب و عروق ، هر هفته 2 ساعت و 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​مانند پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری را توصیه می کند. کودکان و نوجوانان باید هر روز 1 ساعت فعالیت بدنی داشته باشند.البته این میزان برای همه یکسان نیست و برای دریافت دستورالعمل مختص به خودتان میبایست به یک دکتر قلب خوب مراجعه کنید.

عدم استعمال سیگار

جلوگیری از سکته قلبی

استعمال سیگار خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به شدت افزایش می دهد. اگر سیگار میکشید ، ترک آن خطر  بروز بیماری قلبی را کاهش داده و به جلوگیری از سکته قلبی کمک می کند. اگر خودتان قادر به ترک آن نیستید پزشک قلب شما می تواند راه هایی را برای کمک به ترک شما ارائه دهد.

شرایط پزشکی خود را مدام تحت نظر بهترین پزشک قلب و عروق چک کنید.

کلسترول بالا

اگر کلسترول ، فشار خون بالا یا دیابت دارید ، باید برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی  و جلوگیری از سکته قلبی قدم بردارید.

جلوگیری از سکته قلبی

پزشک قلب شما باید سطح کلسترول خون شما را حداقل هر 4 تا 6 سال یکبار آزمایش کند. اگر قبلاً به کلسترول بالا مبتلا شده باشید و یا سابقه خانوادگی این بیماری را دارید ، ممکن است لازم باشد که کلسترول خود را بیشتر از قبل بررسی کنید. با دکتر قلب خود در مورد این آزمایش خون ساده صحبت کنید. اگر کلسترول بالایی دارید ، داروها و تغییر در شیوه زندگی می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و پیشگیری از سکته قلبی کمک کند.

فشار خون بالا

فشار خون بالا معمولاً هیچ علامتی ندارد ، بنابراین به طور مرتب آنرا بررسی کنید. اگر هرگز فشار خون بالا یا سایر عوامل خطر بیماری قلبی نداشته اید ، پزشک قلب شما باید فشار خون شما را حداقل هر 2 سال یک بار اندازه گیری کند.

جلوگیری از سکته قلبی

اگر شما به فشار خون بالا مبتلا هستید، دکتر قلب شما فشار خون تان را باید بیشتر اندازه بگیرد تا اطمینان حاصل کند که شرایط تحت کنترل است. پزشک شما در مورد اینکه چند بار فشار خون خود را باید چک کنید،با شما صحبت خواهد کرد.

همچنین او ممکن است تغییراتی در شیوه زندگی شما ، از جمله کاهش مصرف سدیم  را توصیه کند و یا داروهایی را برای کاهش فشار خون تجویز نماید تا به جلوگیری از سکته قلبی نیز کمک کند.

دیابت

اگر به دیابت دارید ، قند خون را با دقت کنترل کنید. در مورد گزینه های درمانی با پزشک خود صحبت کنید. پزشک شما ممکن است تغییرات خاصی در شیوه زندگی برای کمک به کنترل قند خون شما توصیه کند. این اقدامات به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و پیشگیری از سکته قلبی کمک می کند.

جلوگیری از سکته قلبی

اگر برای درمان کلسترول خون ، فشار خون بالا یا دیابت دارویی مصرف می کنید ، دستورالعمل پزشک خود را با دقت دنبال کنید. اگر چیزی را درک نکردید همیشه سؤال کنید. هرگز بدون مکالمه با پزشک ، پرستار یا داروساز خود از دارویی را مصرف نکنید.

شما و دکتر قلب می توانید برای پیشگیری یا معالجه شرایط پزشکی منجر به بیماری های قلبی  و جلوگیری از سکته قلبی با یکدیگر همکاری کنید. به طور مرتب درباره برنامه درمانی خود صحبت کنید و لیستی از سوالات را برای قرارهای خود با بهترین دکتر قلب به همراه داشته باشید. همچنین با پزشک خود در مورد ارتباط بیماری های قلبی و اختلالات سلامت روانی صحبت کنید.

اگر قبلاً دچار حمله قلبی شده اید ، پزشک با شما همکاری خواهد کرد تا از بروز دیگری جلوگیری کند. برنامه درمانی شما ممکن است شامل داروها، جراحی و تغییر شیوه زندگی برای کاهش خطر و جلویگری از سکته قلبی باشد. حتماً داروهای خود را طبق دستورالعمل مصرف کنید و دستورالعمل پزشک را دنبال کنید.

باتوجه به اهمیت قلب هیچ چیزی جای چکاپ مداوم را نمی گیرد.

جلوگیری از سکته قلبی

کلینیک قلب دکتر هومان با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید