کلینیک قلب دکتر هومان

بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق
Search
بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق

دکتر واریس پا

واریس پا زمانی اتفاق می افتد که دریچه های درون سیاهرگ های پا وظیفه خود را به خوبی انجام ندهند و به جای هدایت خون به سمت قلب، خون به عقب برگردد و باعث تورم و واریسی شدن سیاهرگ ها شود. دکتر واریس پا شناخت کافی به رگ های واریسی و عنکبوتی پای شما دارد.

بیماری واریس پا یکی از عارضه های بسیار شایع در بین افراد است که در صورت عدم درمان ممکن است دردناک باشد و باعث اختلالاتی در انجام امور روزانه شود، زخم های واریسی ایجاد شود، خونریزی از رگ های واریسی اتفاق بیفتد و بسیاری عوارض دیگر.

در صورتی که برای درمان واریس پا سریعتر اقدام شود جای هیچگونه نگرانی نیست و با روش های ساده و غیرتهاجمی این بیماری قابل درمان است. اما برای درمان واریس پا به چه دکتری باید مراجعه کنیم؟ بهترین دکتر واریس پا چه کسی است؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

کلینیک تخصصی ما با بهره مندی از بهترین متخصصین قلب و عروق در تهران درمان انواع واریس از نوع خفیف تا پیشرفته را با انواع روش های درمانی اعم از تجویز جوراب واریس، لیزر درمانی، اسکلروتراپی، جراحی و … را با مجهزترین تجهیزات روز دنیا انجام می دهند.

دکتر واریس پا

دکتر متخصص واریس پا کیست؟

بهترین گزینه برای درمان واریس پا متخصصین قلب و عروق هستند که در اکثر مواقع متخصصین قلب و عروق می توانند واریس را درمان کنند اما در موارد شدیدتر که فرد نیاز به جراحی داشته باشد وی را به جراحان عروق ارجاع می دهند.

بسیاری از مردم بر این باور هستند که متخصص قلب و عروق فقط در زمینه های درمان تپش قلب، درمان فشار خون بالا و دردهای قفسه سینه کار می کند. اما در واقع متخصصین قلب و عروق روی تمامی رگ های بدن می توانند اقدامات مداخله ای، تشخیصی و مراقبتی داشته باشند. یکی از تخصص های پزشکان قلب و عروق در زمینه درمان واریس و مشکلات رگ های خونی اعم از ایجاد لخته خون است.

روش های درمان واریس پا که توسط متخصصین قلب و عروق انجام می گیرد اصولا روش های سرپایی  است که در کلینیک قابل انجام است. و پزشکی را می توان به عنوان بهترین دکتر واریس پا شناخت که در واقع بهترین متخصص قلب و عروق باشد و بتواند تشخیص صحیح بدهد.

پزشک متخصص قلب و عروق برای تشخیص واریس پا و نوع و شدت آن ممکن است درخواست انجام برخی عکسبرداری ها مانند ام آر آی، سی تی اسکن یا سونوگرافی داشته باشد. که رایج ترین روش تشخیصی واریس و مشکلات عروق سونوگرافی وریدی است.

سپس پزشک متخصص قلب و عروق به نسبت شدت آسیب دیدگی یکی از روش های درمانی تجویز جوراب واریس، لیزر واریس پا، اسکلروتراپی و … را تجویز می کند.

 

دکتر واریس پا

 

چه موقع باید به دکتر واریس مراجعه کنیم؟

در صورت مشاهده رگ های واریسی هر چه سریعتر به دکتر واریس مراجعه کنید روش های درمانی کم تهاجمی تر انتخاب خواهد شود و نتیجه بهتری نیز از درمان دریافت خواهید کرد.

برخی در صورت مشاهده رگ های واریسی روی پاهایشان به سرعت به دنبال روش های درمان های خانگی برای واریس پا می گردند. برخی به این فکر می کنند که چه خوب کسی پای مرا با این وضع رگ ها نمی بیند. برخی هم برای درمان واریس پا موضع می گیرند و می گویند این رگ ها مشکلی برای ما ایجاد نکرده است!

اما لازم است که به این دسته از افراد بگوییم این رگ ها به مرور متورم تر می شوند و باعث درد پاها خواهد شد. همچنین رگ های واریسی ممکن است در صورت عدم درمان باعث ایجاد زخم های واریسی نیز شود. بنابراین بهتر است پیش از بروز عوارض واریس نسبت به درمان آن اقدام کنید. در صورتی که در مراحل اولیه بیماری به دکتر واریس پا مراجعه کنید ممکن است با تجویز جوارب واریس و توصیه هایی مانند کاهش وزن و برخی تغییرات در سبک زندگی بتوانید بدون نیاز به مداخله درمانی از شر این رگ ها راحت شوید.

اما اگر درمان واریس را به تعویق بیندازید، از آنجا که این بیماری پیش رونده است ممکن است عوارضی را تجربه کنید که اصلا به آنها فکر نمی کردید! برای مثال بیماران بسیاری به کلینیک ما مراجعه می کنند که واریس پا داشته اند و به دلیل نشستن طولانی مدت یا ایستادن طولانی مدت دچار لخته خون شده اند، یا بیمارانی که به دلیل واریس پا دچار زخم واریسی شده اند و بسیاری بیمار دیگر با عوارض مختلف از این بیماری!

این سوالات را از دکتر واریس پا بپرسید

اکثر بیمارانی که به متخصص واریس مراجعه می کنند این سوال را دارند که آیا واریس پا قابل درمان است؟

لیستی از سوالاتی که بهتر است از متخصص واریس پا بپرسید عبارتند از:

  • دلیل مبتلا شدن من به واریس در سن پایین چیست؟
  • آیا جوراب واریس در درمان رگ های واریسی من موثر است؟
  • آیا درمان واریس قطعی است و برگشت پذیر نیست؟
  • آیا درمان واریس خطر ندارد؟
  • آیا همه رگ های واریسی بعد از درمان از بین می روند؟
  • آیا نوع شغل من در بیماری واریس موثر است؟
  • رگ های واریسی را باز می کنید؟
  • آیا درمان واریس تحت پوشش بیمه است؟
  • چند روز پس از درمان واریس باید مرخصی از سرکارم بگیرم؟
  • آیا از بین بردن رگ های واریسی مشکلی در خونرسانی ایجاد نمی کند؟
  • چه آزمایشاتی قبل از درمان واریس لازم است؟

به شما توصیه می کنیم هر سوال دیگری در مورد این بیماری دارید در زمان مراجعه از بهترین متخصص واریس بپرسید تا با خیالی راحت درمان را آغاز کنید.

دکتر واریس پا چه سوالاتی از شما می پرسد؟

در جلسه مشاوره دکتر واریس با انجام معاینات و سونوگرافی وریدی وضعیت عروقی شما را بررسی می کند. پاسخ دقیق به سوالات پزشک می تواند وی را در تشخیص دقیق مشکل و شدت آن کمک کند.

از جمله سوالاتی که دکتر واریس پا از شما می پرسد عبارتند از:

  • اگر پادرد دارید از چه زمانی این درد شروع شده است و چه قسمتی از پایتان درد می کند؟
  • آیا در خانواده شما کسی مبتلا به واریس است؟
  • از چه زمانی رگ های واریسی را روی پاهایتان دیده اید؟
  • چه داروهایی که مصرف می کنید؟
  • رگ های واریسی از نظر زیبایی ذهنتان را درگیر کرده یا احساس درد پا، خستگی پا یا سنگینی پا دارید؟
  • از بانوان سوالاتی از قبیل بارداری، قصد بارداری، در مرحله درمان ناباروری، مصرف قرصهای ضدبارداری، داشتن دردهای لگنی و … پرسیده می شود.
  • آیا خارش، درد، سنگینی، گرفتگی عضلات پا ، رگ به رگ شدن عضلات پا یا مشکل دیگری در پاهایتان دارید؟
  • همچنین لازم است درباره شرایط شغلی، سابقه بیماری های قلبی عروقی، بیماری تنفسی، اختلالات تیروئید و سایر بیماری هایتان به پزشکتان اطلاعات کامل بدهید.

چه کسی بهترین دکتر واریس پا در تهران است؟

نمی توان شخص یا کلینیک خاصی را به عنوان بهترین کلینیک واریس پا معرفی کرد اما به صورت کلی بهترین دکتر واریس پا در تهران پزشکی است که بیماران ایشان را به یکدیگر معرفی می کنند و از نتیجه درمان رضایت دارند.

معیار دیگر برای انتخاب بهترین متخصص واریس پا در تهران؛ کلینیک و یا مطبی است که آن پزشک در آنجا فعالیت دارد. مسلما بهترین کلینیک درمان واریس از به روزترین تجهیزات برای تشخیص و درمان بیماری استفاده می کند.

 

دکتر واریس پا

 

در آخر

همان طور که در سراسر این مقاله گفتیم ممکن است واریس پا بیماری جدی برای بسیاری از شما نباشد و آن را نادیده بگیرید و نسبت به درمان آن اقدام نکنید و پس از گذشت مدت زمانی عوارض خطرناکی مانند ایجاد لخته خون، ایجاد زخم های واریسی، تغییر رنگ پوست و … را تجربه کنید.

بنابراین ما به شما توصیه می کنیم در مراحل اولیه بیماری به بهترین دکتر واریس پا که می تواند بهترین متخصص قلب و عروق باشد مراجعه کنید و از پیشروی بیماری جلوگیری کنید و در مراحل اولیه با درمان های ساده تر رگ های واریسی را از بین ببرید.

کلینیک ما با بهره مندی از بهترین متخصصین قلب و عروق و جراحان قلب به صورت تخصصی در زمینه درمان واریس در خدمت شما عزیزان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید