کلینیک قلب دکتر هومان

بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق
Search
بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق

بهترین متخصص واریس در تهران

واریس در صورتی اتفاق می افتد که رگ های خونی وریدی به علت عملکرد نادرست ورید دچار اختلال و ناکارآمدی دریچه ای می شوند، در نتیجه جریان خون نیز دچار اختلال شده و استاز خون رخ می دهد و باعث تخریب بیشتر، پیچیدگی رگ ها و انتقال آب موجود در خون به آب میان بافتی می شود و ناحیه ای از آن رگ دچار التهاب می شود .

بهترین متخصص واریس شناخت کافی به رگ های واریسی و عنکبوتی دارد. متاسفانه بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا هستند اما آن را جدی نگرفته اند! لازم است این نکته را در همین ابتدای کار خاطر نشان کنیم که در صورت عدم درمان به موقع واریس و پیشرفت بیماری علاوه بر مشکلات زیبایی شناختی ممکن است عوارض خطرناکی مانند زخم های واریسی و لخته شدن خون در سیاهرگ ها را بیمار تجربه کند.

بهترین متخصص واریس در تهران که همان بهترین متخصص قلب و عروق در تهران است پس از بررسی ها و معاینات لازم بهترین روش درمان برای واریس را پیشنهاد می کند.

همچنین اگر رگ های واریسی سطحی و عنکبوتی شکل در سطح بدنتان دارید این را بدانید که این نوع رگ ها اگرچه در ابتدا تنها اختلال ظاهری ایجاد می کنند، ولی این موضوع نشاندهنده این است که؛ شما استعداد واریس رگ های عمقی  را دارید که در مدت زمان طولانی اتفاق می افتد، بنابراین بهتر است اگر واریس رگ های سطحی را دارید به پزشک متخصص واریس مراجعه کنید تا با روش هایی غیرتهاجمی مانند تجویز جوراب واریس، ورزش و تغییر سبک زندگی بتوانید از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنید.

اما بهترین متخصص واریس در تهران چه کسی است؟ و  بهترین روش درمان واریس کدام است؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا پاسخ سوالتان را دریافت کنید.

در کلینیک درمان واریس دکتر هومان متخصصین قلب و عروق و جراحان عروق زیادی مشغول به فعالیت هستند که با توجه به شدت واریس در هر فردی روش های درمانی متفاوت اعم از تجویز جوراب واریس، لیزر واریس پا، رادیو فرکانس، میکرو اسکلروتراپی و جراحی را برای درمان واریس پا انجام می دهند.

بهترین متخصص واریس در تهران

برای درمان واریس به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

در اکثر مواقع رگ های واریسی به جز مشکلات زیبایی شناختی، خطر دیگری ندارند و با روش های بسیار ساده قابل کنترل و درمان هستند.  اما اگر رگ های واریسی دارید و به متخصص واریس مراجعه نکرده اید، ممکن است این رگ ها به مرور زبان شدت پیدا کنند و عوارض خطرناک واریس که شامل موارد زیر است را تجربه کنید:

  • ایجاد زخم و خونریزی که با درمان های غیرتهاجمی بهبود پیدا نمی کنند.
  • لخته شدن خون در سیاهرگ ها و آمبولی به سمت ریه؛

بنابراین در صورت مشاهده رگ های بنفش و یا آبی تیره در هر قسمت از بدنتان برای جلوگیری از خطرات واریس به فوق تخصص واریس در تهران یا هر شهر دیگری مراجعه کنید.

از جمله پزشکانی که کار تشخیص و درمان واریس را انجام می دهند عبارتند از:

  • متخصصین قلب و عروق؛
  • جراحان عروق؛
  • متخصصین پوست؛

جراحان عروقی زمانی برای درمان واریس می توانند مناسب باشند که این بیماری پیشرفت کرده باشد و رگ های واریسی بزرگ و عمقی شده باشند. در این صورت نیاز به عمل جراحی و خارج کردن این رگ ها از بدن است.

متخصصین پوست نیز در صورتی برای درمان واریس موثر هستند که این رگ ها بسیار کوچک و سطحی باشند.

اما بهترین دکتر برای درمان واریس و بهترین انتخاب می تواند متخصص قلب و عروق باشد. چرا که این بیماری مربوط به عروق و قلب است و بهترین دکتر قلب توانایی و مهارت کامل را در بررسی و درمان رگ های عروقی را دارند چرا که وی  در طی سال ها تحصیل تخصص واریس را نیز کسب کرده است.

بهترین متخصص واریس چه می کند؟

بهترین متخصص واریس که در واقع همان بهترین متخصص قلب و عروق است؛ می تواند بیماری های ناشی از واریس را نیز درمان نماید که عبارتند از:

  • زخم های واریسی؛
  • رگ های عنکبوتی؛
  • التهاب رگ ها یا واسکولیت؛
  • بیماری های عروق؛
  • لخته شدن خون در سیاهرگ ها؛
  • نارسایی مزمن وریدی؛
  • آنوریسم عروق احشایی؛

بنابراین در صورت مشاهده این رگ ها به یک متخصص واریس خوب مراجعه کنید. ایشان پس از معاینه شما ممکن است برای ارزیابی های بهتر سونوگرافی داپلر را تجویز کند تا بتواند اطلاعات دقیقی از چگونگی جریان خون در داخل عروق خونی کسب کند و سپس بهترین روش درمان را انتخاب کند.

ویژگی های بهترین متخصص واریس در تهران

همان طور که قبلا هم گفتیم بهترین متخصص واریس همان بهترین دکتر قلب در تهران یا هر شهر دیگری است؛ از جمله ویژگی های بهترین متخصص واریس در تهران عبارتند از:

  • ایشان دوره های آموزشی لازم و کامل را گذرانده است. (تحصیلات دانشگاهی که پزشکان قلب و عروق در زمینه تخصص واریس می گذرانند.)
  • تجربه لازم را در طول سال ها برای درمان واریس کسب کرده است.
  • بنابر تحصیلات و تجربه ای که کسب کرده است بهترین تشخیص را بدهد.
  • از جدیدترین روش های درمانی استفاده کند.
  • اخلاق مدار باشد.
  • علاوه بر واریس بتواند بیماری های همراه دیگر را نیز تشخیص دهد.
  • بهترین دکتر واریس در بهترین کلینیک واریس که مجهز به کلیه تجهیزات تشخیصی و درمانی است مشغول فعالیت است. تا بیماران بدون اتلاف هزینه و زمان در کوتاه ترین زمان ممکن مراحل درمانیشان را طی کنند.

نشانه های واریس پا

اگر رگ های واریسی بدون درد باشند، از جمله علائم واریس پا عبارتند از:

  • رگ هایی که رنگ بنفش تیره یا آبی هستند.
  • رگ های خونی که مانند طناب روی پاهای بیمار است.

بهترین متخصص واریس در تهران

اما چنانچه رگ های واریسی همراه با درد باشند، ممکن است بیمار علائم زیر را تجربه کند:

  • خارش در اطراف رگ ها؛
  • احساس ضعف یا سنگینی پاها؛
  • درد در رگ ها؛
  • شدت پیدا کردن دردها هنگام نشستن یا ایستادن برای مدت زمان طولانی؛
  • خونریزی از رگ ها؛

روش های پشیگیری از واریس پا

بهترین متخصص واریس در تهران توصیه می کند برای پیشگیری از واریس پا؛ وزن متعادلتان را حفظ کنید، انجام حرکات ورزشی فراموش نشود، پرهیز از نشستن و ایستادن طولانی مدت و از پوشیدن لباس های تنگ پرهیز کنید.

اما چنانچه به دلیل وضعیت شغلتان مجبور هستید مدت زمان طولانی بنشینید و یا ایستاده باشید، سعی کنید هر یک ساعت یک بار در محل راه بروید و یا انقباض در عضلات پاهایتان ایجاد کنید تا گردش خون به درستی انجام شود.

چه کسانی بیشتر مستعد بیماری واریس هستند؟

افرادی که باردار هستند، اضافه وزن دارند، در خانواده کسی را دارند که مبتلا به واریس است و افرادی که مشغول کارهایی هستند که نیاز است مدت زمان طولانی سرپا باشند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری واریس هستند.

واریس در حاملگی

برخی از زنان در دوران بارداری ممکن است بیماری واریس را تجربه کنند و در برخی موارد نیز این بیماری دردناک است. رگ های واریس معمولا در ساق پا و ران زنان باردار و به رنگ بنفش یا آبی دیده می شود که با رشد جنین و افزایش وزن مادر شدت پیدا می کنند.

نقش سن در بیماری واریس

اصولا افراد با افزایش سن بیشتر مستعد بیماری واریس هستند اما امروزه متاسفانه با تغییر سبک زندگی در سنین پایین تر و حتی واریس در کودکان نیز مشاهده می شود.

نقش جنسیت در واریس

زنان بیشتر از مردان مستعد واریس هستند. زنان در دوران بارداری، دوران قاعدگی و یائسگی به دلیل تغییرات هورمونی به این بیماری مبتلا می شوند.

نقش ژنتیک در واریس

یکی از عوامل شکل گیری واریس به نظر دکتر واریس در تهران ژنتیک است. بنابراین اگر والدین و پدربزرگ و یا مادربزرگ شما واریس دارند بنابراین احتمال اینکه شما نیز به این بیماری مبتلا شوید بسیار زیاد است.

اضافه وزن و واریس

چاقی بیش از حد باعث فشار بیشتر بر رگ های شما و در نتیجه تشکیل رگ های واریسی می شود.

نشستن یا ایستادن برای مدت زمان طولانی

نشستن یا ایستادن برای مدت زمان طولانی باعث می شود که خون جریان نداشته باشد و در نتیجه باعث تشکیل رگ های واریسی خواهد شد.

متخصص واریس چه روش های درمانی را انجام می دهند؟

روش های درمانی واریس متفاوت است برای مثال: در مراحل اولیه بیماری ممکن است تغییر سبک زندگی و استفاده از جوراب واریس توصیه شود اما در صورتی که بیماری پیشرفت کرده باشد ممکن است دکتر واریس جراحی یا روش های کم تهاجمی تر مانند لیزر واریس، بستن رگ و اسکلروتراپی را تجویز کند.

بنابراین بهترین روش درمان واریس روشی است که بهترین متخصص واریس در تهران یا هر شهر دیگری بسته به شدت و پیشرفت بیماری تجویز می کند.

درمان واریس با لیزر

درمان واریس با لیزر در صورتی توسط بهترین متخصص واریس در تهران انتخاب می شود که؛ رگ های واریسی یا عنکبوتی کوچک باشند. در این روش از طریق دستگاهی شبیه گرز اشعه های قوی به رگ های واریسی تابانده می شوند و باعث از بین رفتن رگ های واریسی می شوند.

بهترین متخصص واریس در تهران

درمان واریس با جراحی

همان طور که قبلا هم گفتیم؛ در صورت پیشرفت بیماری واریس؛ بهترین روش درمان واریس، جراحی است. از جمله روش های جراحی واریس عبارتند از:

برداشتن رگ

در این روش رگ واریسی پیش از آنکه به یک رگ عمقی برسد بسته می شود و یا به طور کامل رگ واریسی از طریق برش های کوچک برداشته می شود.

فلبکتومی

در این روش رگ های واریسی از طریق چند برش کوچک برداشته می شوند.

جراحی اندوسکوپی رگ

دکتر واریس در صورتی جراحی اندوسکوپی رگ را انتخاب می کند که؛ در اثر پیشرفت بیماری زخم های واریسی به جود آمده باشد و  سایر روش های درمانی جوابگو نباشند.

آیا بیماری واریس خطر دارد؟

بیماری واریس جزء بیماری های پیش رونده است که با گذشت زمان وضعیتش بدتر و بدتر می شود و از نظر دکتر واریس پا در صورت عدم درمان می تواند عوارض خطرناکی مانند تشدید پیدا کردن درد، مشکلات زیبایی شناختی، لخته شدن خون در سیاهرگ ها و زخم واریس در پاها را در پی داشته باشد.

بهترین متخصص واریس در تهران

نتیجه گیری

بسیاری از افراد ممکن است بیماری واریس را جدی نگیرند اما همان طور که گفتیم در صورت عدم درمان واریس و پیشرفت بیماری ممکن است عوارض ناگواری مانند لخته شدن خون در سیاهرگ، زخم های واریسی و … را تجربه کنید. بنابراین در همان ابتدا که رگ های واریسی را مشاهده کردید به بهترین متخصص واریس در تهران یا هر شهر دیگری مراجعه کنید تا با درمان های غیرتهاجمی مانند تجویز جوراب واریس و تغییر سبک زندگی درمان صورت گیرد.

از جمله پزشکانی که می توانید برای درمان واریس به آنها مراجعه کنید؛ متخصصین قلب و عروق، جراحان عروق و متخصصین پوست هستند. که بهترین متخصص واریس همان بهترین متخصص قلب و عروق است. زیرا این بیماری مربوط به عروق خونی است و این پزشکان تخصص واریس را در هنگام تحصیلات دانشگاهی کسب کرده اند.

بنابراین برای پیدا کردن بهترین دکتر واریس در تهران به دنبال بهترین دکتر قلب در تهران باشید که تجربه و تبحر لازم را در تشخیص و درمان این بیماری دارد و همچنین در مطب یا کلینیکی که فعالیت دارد از به روزترین تجهیزات برای درمان واریس استفاده شده باشد.

کلینیک قلب دکتر هومان با بهره مندی از بهترین متخصصین واریس در تهران و استفاده از به روزترین تجهیزات پزشکی درمان واریس را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در پایین همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید