کلینیک قلب دکتر هومان

بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق
Search
بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق

درمان قطعی فشار خون بالا

آیا شما هم به دنبال درمان قطعی فشار خون بالا و یا همان قاتل خاموش هستید؟ قاتل خاموش!!! بله درست شنیدید، قاتل خاموش نامیست که به فشار خون بالا اختصاص داده می شود. زیرا بیشتر افرادی که فشار خون بالا ،هیچ علامتی ندارند. ما در این مقاله به بررسی 5 روش کنترلی به منظور درمان فشار خون بالا میپردازیم.پس وقت را هدر ندهید و چند دقیقه کوتاه برای سلامتی تان وقت بگذارید و با این 5 روش آشنا شوید.

درمان قطعی فشار خون بالا

آیا فشار خون بالا درمان قطعی دارد؟

فشار خون بالا به دو دسته ی فشار خون اولیه و ثانویه تقسیم می شود که دسته ی اول بدون دلیل خاصی و با گذشت زمان به وجود می آید و درمان قطعی ندارد و میبایست تحت نظر بهترین متخصص قلب و عروق باشید و مدام چکاپ شوید اما دسته ی دوم که بر اثر وجود بیماری دیگری رخ می دهد قابل درمان قطعی می باشد و راه درمان قطعی فشار خون بالا در این حالت مراجعه بهترین دکتر قلب و پیروی دقیق از دستوراتش می باشد. در عین حال ما در این قسمت 5 روش کنترلی به منظور درمان فشار خون بالا بیان می کنیم که رعایت آنها  برای هر دو گروه خالی از لطف نیست و میتوانند با رعایت این نکات از بدتر شدن فشار خون بالا جلوگیری کنند!

فشار خون بالا از افزایش مقاومت شریان ها ناشی می شود. به دلیل همین مقاومت ، قلب شما باید سخت تر کار کند تا خون را به اندام های حیاتی شما برساند. با گذشت زمان ، این می تواند اثرات مضر بر بدن و سلامتی شما بگذارد. بنابراین ، کنترل فشار خون بالا به دلایل مختلف بسیار مهم است.

5 روش کنترلی به منظور درمان فشار خون بالا

1.تغییر در رژیم غذایی

بیماری عروق کرونر

ما انتظار نداریم که شما رژیم غذایی خود را کاملاً تغییر دهید ، اما می توانید موادغذایی سالم تری را در رژیم غذایی خود بگنجانید. در ابتدا با انتخاب غذاهایی که نمک و چربی کمتری دارند جلو بروید و میوه و سبزیجات بیشتری را مصرف کنید.این روش به منظور کنترل فشار خون تا زمان مراجعه به بهترین دکتر قلب و درمان قطعی فشار خون بالا توسط او میبایست رعایت شود و به شدت تاثیر گذار است.گروهی از مواد غذایی که به تنظیم و کاهش فشار خون کمک می کند به شرح زیر می باشد:

  • عسل
  • کرفس
  • تربچه
  • بذرکتان
  • کاهو
  • موز
  • بادام
  • سیر
  • بذر شنبلیله
  • آب
  • لیمو
  • ماست ساده
  • سیب

شما می توانید به منظورکنترل فشار خون و در راستای  راه درمان قطعی فشار خون بالا از مواد غذایی فوق استفاده کنید.

2.تحرک داشتن

درمان قطعی فشار خون بالا

تحرک داشتن و انجام فعالیت های مختلف و دوری از بی تحرکی علاوه بر کنترل فشار خون به بهبود وضعیت بیماری های دیگر شما بسیار کمک می کند.در حالت ایده آل شما باید 5 روز از هفته،روزی 30 دقیقه را به ورزش کردن اختصاص دهید.این روش منجر به درمان قطعی فشار خون بالا نمیشود اما شما را در مسیر کنترل آن قرار داده و از افزایش ناگهانی آن جلوگیری می کند.ورزش هایی همچون شنا،پیاده روی،ورزش های مرتب در باشگاه می تواند به شما در رسیدن به راه درمان قطعی فشار خون بالا کمک کند.

3.ترک سیگار

درمان قطعی فشار خون بالا

اگر سیگاری هستید ، هر چه سریعتر مراحل ترک آنرا شروع کنید. سیگار کشیدن ، حتی به میزان کم ، فشار سنگینی را به قلب شما وارد می کند. شما می توانید پس از مراجعه به دکتر قلب خوب به منظور راه درمان قطعی فشار خون بالا،این موضوع را با او درمیان بگذارید تا شما را در جهت ترک سریعتر راهنمایی نماید.

4.کنترل مداوم فشار خون

این روش از عنوانش مشخص است،کنترل! نه راه حل درمان قطعی فشار خون بالا. شما باید مدام فشار خون خود را چک کنید و اگر بیش از 8/12 میلی متر جیوه است ، زمان آن است که به بهترین متخصص قلب و عروق مراجعه کرده تا نوع فشار خون شما تشخیص داده شود و در مورد کارهایی که می توانید برای کاهش فشار خون

درمان قطعی فشار خون بالا

انجام دهید ، صحبت کنید. برای جلوگیری از بروز ناگهانی فشار خون بالا در آینده ، مهم است که امروز اقدامات لازم گفته شده جهت کنترل فشار خون را انجام دهیم.

5.چکاپ مداوم و مرتب توسط بهترین متخصص قلب و عروق

 

درمان قطعی فشار خون بالا

 

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم ،فشار خون به دو دسته ی فشارخون بالا اولیه و فشار خون بالا ثانویه تقسیم می شود.در حالت دوم فشار خون شما ناشی از وجود بیماری زمینه ای دیگری همچون بیماری های قلبی،کلیوی و غیره می باشد که در این حالت با بهبود یافتن آن بیماری فشار خون تان کنترل شده و مراجعه به بهترین متخصص قلب و عروق می تواند راه درمان قطعی فشار خون بالا شما  باشد.

در حالت اول درست است که درمان قطعی فشار خون بالا میسر نیست ولی باتوجه به خاموش و پر خطر بودن این بیماری بسیار ضروریست که تحت نظر  و چکاپ مرتب یک دکتر قلب خوب باشید تا از عوارض جبران ناپذیر و خطرناک آن همچون سکته قلبی،نارسایی قلبی،سکته مغزی و غیره پیشگیری کنید.

کلینیک قلب و عروق ما با دارا بودن گروهی از بهترین پزشکان حاذق در زمینه ی قلب و عروق ،همواره بهترین تشخیص ها و درمان ها را در این زمینه انجام داده است.

شما می توانید جهت نوبت گیری از لینک های ارتباطی موجود در سایت استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید