کلینیک قلب دکتر هومان

بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق
Search
بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق

تاثیر فلفل قرمز بر قلب

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید فلفل قرمز می تواند جزء گیاهان موثر در بهبود شرایط قلبی و پیشگیری از بیماری باشد. بنابراین با کلینیک قلب و عروق دکتر هومان همراه باشید تا در مورد تاثیر فلفل قرمز بر قلب را از زبان بهترین متخصص قلب در این کلینیک بشنویم.

تاثیر فلفل قرمز بر قلب

 

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

اول از همه می خواهیم سوال همیشگی افراد را پاسخ بدهیم.

آیا خوردن فلفل قرمز خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد؟

تحقیقات جدید نشان می دهد خوردن غذای پرادویه و تند می تواند برای قلب شما مفید باشد. اما آیا همینطور به نظر می رسد؟

بر اساس تحقیقات جدید ، افرادی که به طور مکرر از فلفل قرمز استفاده می کنند، کمتر در اثر حملات قلبی کشنده یا سکته مغزی قرار می گیرند. این مطالعه نشان داد افرادی که حداقل چهار بار در هفته از فلفل قرمز استفاده می کنند، در مقایسه با کسانی که از فلفل به ندرت استفاده می کنند، 44 درصد کمتر در اثر بیماری عروق کرونر قلب و 61 درصد کمتر در اثر سکته مغزی می میرند.

گفته می شود که فواید فلفل قرمز برای سلامتی و تاثیر فلفل قرمز بر قلب، به دلیل کپسایسین است ، این ترکیب موجب گرم شدن و تند بودن فلفل است. در حال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می دهد می تواند به سایر مشکلات سلامتی از جمله کاهش وزن کمک کند.

البته دقت کنید که استفاده از فلفل قرمز در صورتی مجاز است که به آن حساسیت نداشته باشید و این ماده موجب تحریک پوست شما نشود. به همین خاطر لازم است از این ماده تحت نظر بهترین متخصص قلب و عروق استفاده کنید.

تاثیر فلفل قرمز بر قلب با مصرف چای فلفل قرمز

مزایای چای فلفل قرمز شامل موارد زیر است:

  • بهبود فشار خون و گردش خون

  • افزایش محافظت در برابر بیماری های قلبی

  • کاهش درد

  • تسکین سرفه و علائم سرماخوردگی ، مانند گلودرد

همچنین گفته می شود چای فلفل قرمز باعث بهبود خلق و خوی شما می شود و سطح انرژی شما را بالا می برد و همچنین باعث کاهش وزن و رشد مو می شود. از این نوشیدنی به عنوان یک سم زدای بسیار قوی استفاده می شود و با احیای گردش خون ، سموم از بدن شما پاک می شود.

فلفل قرمز برای کاهش بیماری های قلبی و عروقی بسیار موثر است،  دانشمندان توصیه می کنند افرادی که به سکته قلبی دچار شده اند، چای فلفل قرمز را استفاده کنند تا این عارضه بهبود یابد چرا که ادویه فلفل قرمز دارای 90000 واحد اسکوویل است.

کاپسیسین که در فلفل قرمز وجود دارد، باعث جلوگیری از تجمع LDLیا کلسترول بد خون در داخل رگ ها می شود و با کاهش دادن میزان کلسترول بد خون، که یکی از علت های مسدود شدن رگ ها می باشد، گردش خون را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته قلبی و مغزی را کاهش می دهد.

طرز تهیه چای فلفل قرمز

 

فلفل قرمز و قلب انسان

طرفداران چای فلفل قرمز اغلب با مخلوط کردن یک چهارم قاشق چای خوری فلفل قرمز ساییده شده در یک فنجان آب داغ ، تهیه می شود. فشردن آب نیمی از لیمو تازه می تواند طعم چای فلفل شما را بهبود بخشد.

هنگام تهیه چای فلفل قرمز ، آب را به جوش آورده و بلافاصله با فلفل قرمز آسیاب شده ترکیب کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه ، مخلوط را هم بزنید تا زمانی که فلفل کاملا حل شود.

برای افزودن عطر و طعم بیشتر به چای فلفل – و احتمالاً افزایش فواید آن برای سلامتی – از قرار دادن سایر گیاهان در این نوشیدنی نیز استفاده کنید. سعی کنید چای خود را با موادی مانند زنجبیل و زردچوبه ، دو گیاه شناخته شده دارای خواص ضد التهابی ، ترکیب کنید.

برای افزایش عطر و طعم بیشتر ، سعی کنید یک قاشق چای خوری عسل را در چای فلفل قرمز خود هم بزنید.

یک توصیه: چای فلفل قرمز معمولاً باعث احساس سوزش در پشت گلو می شود ، اما نوشیدن آرام  آرام این نوشیدنی ممکن است به کاهش سوزش کمک کند و به نوبه خود لذت شما از چای را بسیار افزایش دهد.

تاثیر چای فلفل قرمز بر قلب با تقویت متابولیسم بدن و کنترل وزن

 

تاثیر فلفل قرمز بر قلب

 

 

کپسایسین موجود در فلفل قرمز خاصیت تقویت متابولیسم دارد.

این به افزایش میزان گرمای تولید شده در بدن کمک می کند تا کالری بیشتری در روز بسوزانید.

در یک مطالعه ، افرادی که صبحانه ای حاوی کپسایسین و روغن تری گلیسیرید خوردند، در مقایسه با افرادی که صبحانه نخورده بودند ، در طی آن وعده غذایی 51٪ کالری بیشتری سوزاندند .

در مطالعه ای دیگر ، افرادی که 1 گرم فلفل قرمز مصرف کردند، در مقایسه با کسانی که هیچ فلفل قرمزی مصرف نکردند، فقط در طی چهار ساعت و نیم، 10 کالری بیشتر سوزاندند .

خلاصه:

کپسایسین موجود در فلفل قرمز به تقویت سوخت و ساز بدن کمک می کند. به همین خاطر است که تاثیر فلفل قرمز بر قلب در این شرایط با کاهش وزن می باشد که این کاهش وزن از ابتلا به بیماری عروق کرونری قلب جلوگیری می کند.

تاثیر چای فلفل قرمز بر قلب با کاهش گرسنگی و کنترل وزن

جالب اینجاست که فلفل قرمز می تواند گرسنگی شما را کاهش دهد و به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید و برای مدت بیشتری احساس سیری کنید.

با توجه به تحقیقات اخیر، افرادی که کپسایسین مصرف می کنند در طول روز کمتر از افرادی که فلفل مصرف نمی کنند ، غذا می خورند. به طور خاص ، کسانی که از مکمل های کپسایسین استفاده می کنند 10٪ کمتر غذا می خورند ، در حالی که کسانی که یک نوشیدنی حاوی کپسایسین می نوشند 16٪ کمتر  غذا می خورند و احساس سیری بیشتری داشته و دیرتر گرسنه می شوند.

بنابراین کپسایسین موجود در فلفل قرمز ممکن است به کاهش گرسنگی شما کمک کرده و باعث شود در طول روز کمتر غذا بخورید. این تاثیر باعث می شود که فرد لاغر شود و گرفتار مشکلات قلبی ناشی از افزایش وزن نشود.

افزودن فلفل قرمز به رژیم غذایی و تاثیر آن بر قلب

فلفل قرمز به راحتی در رژیم غذایی شما قرار می گیرد. مثلا می توانید از این ماده به عنوان ادویه استفاده کنید .

شما می توانید به بسیاری از غذاهای مورد علاقه خود مانند تخم مرغ ، سیب زمینی سرخ کرده فلفل قرمز اضافه کنید. البته لازم است قبل از هر کاری به متخصص تغذیه و رژیم درمانی که بهترین متخصص قلب معرفی کرده است مراجعه کنید تا این ماده را با توجه به نیاز بدن شما و شرایط جسمی به وعده های غذایی اضافه کند.

اقدامات احتیاطی در مصرف فلفل قرمز

فلفل قرمز به طور کلی برای مصرف روزانه بی خطر شناخته می شود اما ممکن است بسیاری از افراد با خوردن آن کهیر بزنند و حساسیت پوستی را تجربه کنند.  بنابراین قبل از مصرف آن ، از مشورت با متخصص قلب غافل نشوید.

با این حال ، خوردن بیش از حد فلفل قرمز در یک وعده ممکن است باعث درد معده شده و احساس مریضی برای شما ایجاد کند.

اگر از داروهای فشار خون بالا مانند مهارکننده های ACE استفاده می کنید ، قبل از امتحان کرم کپسایسین با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا ممکن است باعث سرفه شود .

همچنین ، اگر از داروی رقیق کننده خون مانند وارفارین استفاده می کنید ، قبل از امتحان فلفل با پزشک قلب خود مشورت کنید زیرا ممکن است خطر خونریزی شما را افزایش دهد .

خلاصه:

فلفل قرمز به طور کلی برای خوردن بی خطر است. با این حال ، اگراز  داروهای رقیق کننده خون یا فشار خون استفاده می کنید ، قبل از امتحان فلفل قرمز یا کپسایسین با بهترین متخصص قلب و عروق مشورت کنید . سرخود از داروهای گیاهی از قبیل فلفل قرمز استفاده نکنید.

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید