کلینیک قلب دکتر هومان

بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق
Search
بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق

علائم ناراحتی قلبی

 دانستن علائم ناراحتی قلبی می تواند جان شما را از بروز مشکلات جدی و حتی مرگ حفظ نماید.ضروریست هر شخصی حتی اگر به این عارضه مبتلا نیست،از نشانه های ناراحتی قلبی آگاه باشد تا در صورت بروز آنها به موقع به متخصص قلب و عروق مراجعه نماید. با توجه به اهمیت این موضوع ما در این مقاله قصد داریم 11 علائم ناراحتی های قلبی را ذکر نماییم.

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

علائم ناراحتی قلبی

فهرست مطالب

11 علائم ناراحتی قلبی

1. درد قفسه سینه

2. احساس مریضی

3. درد معده

4. احساس تعریق

5. درد پا

6. درد بازو

7.  درد فک یا کمردرد

8. احساس خفگی

9.تورم مچ پا

10. خستگی مفرط

11. ضربان قلب نامنظم

11 علائم ناراحتی قلبی

1. درد قفسه سینه

 یکی از علائم ناراحتی قلبی و در موارد شدیدتر از علائم حمله قلبی درد قفسه سینه می باشد.با این حال بسیاری از مردم نمی دانند که داشتن این نشانه می تواند یک اورژانس پزشکی باشد.

11 علائم ناراحتی قلبی

اگر درد قفسه سینه دارید و این احساس درد شدید است ، باید با اورژانس تماس بگیرید و در اسرع وقت آمبولانس بگیرید. اگر حمله قلبی باشد ، معمولاً به صورت سنگینی ، گرفتگی یا فشار در قفسه سینه  نیز توصیف می شود. مردم اغلب آن را اینگونه توصیف می کنند که ” انگار فیل روی سینه من نشسته است”.

اگر در هنگام انجام ورزش ، درد قفسه سینه رخ دهد ، اما با توقف از بین بروید ، این احتمال وجود دارد که آنژین باشد. اما این حالت به معنای خوب بودن شرایط نیست و شما باید برای معاینه و درمان به یک دکتر قلب خوب مراجعه کنید .

پزشکان قلب توصیه می کنند که اگر درد قفسه سینه همراه با احساس بسیار ناخوشایند باشد ، به این معنی است که زمان تماس با فوریت های پزشکی و درخواست آمبولانس است.

2. احساس مریضی

11 علائم ناراحتی قلبی

احساس مریضی و حالت تهوع می تواند دومین علائم ناراحتی قلبی باشد.بدیهی است که هر حالت تهوع برابر با ناراحتی قلبی نیست – اما اگر به همراه این حالات درد در ناحیه قفسه سینه را هم تجربه می کنید ، باید هشیار شوید. پزشک قلب و عروق می گوید:اگر احساس درد شدید در قفسه سینه می کنید حتی در حالی که فقط دور هم نشسته اید و هیچ کاری انجام نمی دهید و همچنین احساس بیماری و حالت تهوع می کنید ، وقت آن است که با اورژانس تماس بگیرید.

3. درد معده

درد معده علائم ناراحتی قلبی

نشانه های ناراحتی قلبی باید جدی گرفته شوند. از دیگر علائم ناراحتی قلبی درد معده می باشد.متخصص قلب و عروق می گوید:از آنجا که قلب و معده همه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند ، چالش هم برای مردم و هم برای پزشکان این است که این درد ناشی از سوزش یا سوهاضمه است و یا از علائم ناراحتی های قلبی می باشد.

4. احساس تعریق

احساس تعری

عرق کردن وقتی که به باشگاه رفته اید یا اینکه یک روز واقعا گرم است جای نگرانی ندارد. اما احساس گرما و گرفتگی در کنار دردهای  قفسه سینه میتواند از علائم ناراحتی قلبی باشد.

5. درد پا

درد پا

از دیگر نشانه های ناراحتی قلبی، درد پا را میتوان برشمرد. متخصصین قلب و عروق می گویند: “اگر هنگام راه رفتن احساس گرفتگی در پاهایتان دارید ، ممکن است این یک علائم ناراحتی قلبی باشد و اگر این حس همراه با دیگر علائم ناراحتی های قلبی باشد،بهتر است جهت معاینه به پزشک مراجعه نمایید. زیرا این علائم می تواند نشانگر بیماری شریانی محیطی باشد. این علامت بیشتر در افراد سیگاری و دیابتی دیده می شود.

6. درد بازو

درد بازو علائم ناراحتی قلبی

شما ممکن است درد بازو را غیر مرتبط با ناراحتی قلبی بدانید ، اما می تواند نشانه حمله قلبی و یا علائم ناراحتی قلبی باشد. متخصص قلب و عروق می گوید: “اگر درد شما از پایین بازو ، به ویژه بازو چپ شروع شود و به سمت گردن گسترش یابد، ممکن است این درد علائم ناراحتی های قلبی باشد. اگر این حالت از بین نرفت ،  و یا اگر می دانید که به بیماری قلبی مبتلا هستید، به پزشک قلب و عروق خود مراجعه نمایید.

7.  درد فک یا کمردرد

علائم ناراحتی قلبی

درد فک یا کمر درد می تواند علائم ناراحتی قلبی باشد.پزشک قلب و عروق می گوید: “با حملات قلبی  و ناراحتی های قلبی ، حتی ممکن است احساس درد در فک یا پشت ظاهر شود. اگر  این درد از بین نرود و همراه با درد قفسه سینه باشد ، با اورژانس تماس بگیرید و آمبولانس بخواهید.

8. احساس خفگی

علائم ناراحتی قلبی

گاهی اوقات گرفتگی یا درد می تواند در گلو ایجاد شود و از نشانه های ناراحتی قلبی باشد. مردم این حس را  احساس “محدود کننده” یا “خفگی” در گلو توصیف  میکنند. اگر این احساس ادامه پیدا کند و قبلاً مشکل قلبی برای شما تشخیص داده نشده باشد ،  به پزشک مراجعه نمایید. اما اگر برخی از علائم ناراحتی قلبی دیگر را که در  اینجا ذکر کرده ایم ،داشتید تماس با آمبولانس ایمن تر است.

9.تورم مچ پا

علائم ناراحتی قلبی ورم پا

اگر مچ پا شما  متورم شده است ، ارزش آن را دارد که با پزشک عمومی خود وقت ملاقات بگذارید تا اطمینان حاصل نمایید که این تغییر در اندازه پا از علائم ناراحتی قلبی نمی باشد.

10. خستگی مفرط

علائم ناراحتی قلبی

احساس خستگی مداوم می تواند علائم ناراحتی قلبی،نارسایی قلبی و همچنین سایر شرایط باشد.اگر قلب شما خیلی تند و به طور نامنظم میزند، آن وقت است که باید پزشک عمومی خود را ببینید.  اگر خسته هستید و ساعتهای طولانی کار می کنید یا تادیروقت  بیدار هستید ، احتمالاً قلب شما نیست – اما اگر احساس خستگی شدید می کنید و سبک زندگی شما تغییر نکرده است ، بهتر است با پزشک قلب خود درمیان بگذارید.

11. ضربان قلب نامنظم

اگر قلب شما خیلی تند و نامنظم میزند به طوری که متوجه آن می شوید ، آن وقت است که باید این حس را جدی بگیرید. اگر چنین احساسی دارید در اسرع وقت جهت چکاب به یک متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

کلینیک قلب دکتر هومان با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.

شما می توانید جهت نوبت گیری از لینک های ارتباطی موجود در سایت استفاده نمایید.

 همچنین شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید