کلینیک قلب دکتر هومان

بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق
Search
بهترین مرکز قلب با حضور برترین متخصصین قلب و عروق

علائم سکته قلبی در خواب

دانستن علائم سکته قلبی در خواب یکی از مهمترین فاکتورها برای جلوگیری از مرگ های ناگهانی ناشی از حملات و سکته های قلبی در خواب می باشد.گاهی حملات ترس در خانم ها با سکته اشتباه گرفته میشود زیرا علائم هر دو به یکدیگر شباهت زیادی دارد.درد قفسه سینه، احساس خفگی، تپش قلب و حتی احساس مردن از علائم شایع حملا ترس است.

تشخیص علت دقیق بروز این علائم باید توسط متخصص قلب و عروق انجام شود. ما در این مقاله به بررسی 10 علامت سکته در خواب میپردازیم.این نکته را توجه داشته باشید که در صورت مشاهده هر یک از این علائم حتی به صورت خفیف باید تحت نظر منظم متخصص قلب قرار بگیرید تا از بروز سکته جلوگیری نمایید.

اگر سابقه بیماری قلبی در خانواده خود را دارید ممکن است سکته قلبی برای شما بی علامت باشد از این رو در صورت داشتن سابقه خانوادگی حتما تحت نظر متخصص قلب باشید.علائم خود را جدی بگیرید و در اسرع وقت برای نجات جان خود به پزشک مراجعه نمایید.

 

 

علائم سکته قلبی در خواب

10 علت سکته قلبی در خواب

1.خستگی

خستگی و بی حالی همه نشانه هایی از ابتلا به بیماری قلبی در اوایل بیماری هستند. این علائم ممکن است به کمبود خواب در شب اشاره داشته باشد ، که شاخصی از آپنه خواب است.

شب هنگام خروپف با صدای بلند ، خفگی و نفس نفس زدن ، به معنای وقفه های شدیدی در تنفس شما است. نتیجه طولانی مدت استرس بر قلب است که باعث حساسیت بیشتر آن در برابر بیماری های قلبی مانند مشکل در کنترل فشار خون بالا یا حملات قلبی می شود.

مبتلایان به خستگی برای ارزیابی آپنه خواب باید به پزشک قلب مراجعه .اگر غالباً بدون دلیل احساس خستگی می کنید و در انجام کارهایی که معمولاً برای شما خسته کننده نبوده است ، دچار مشکل هستید با پزشک قلب خود مشورت کنید.

2.سرگیجه و سبکی سر

سرگیجه و سبکی سر به تنهایی اثبات قطعی شما در بیماری قلبی نیست. بعضی اوقات ، ممکن است در اثر ایستادن خیلی سریع ، یا کمبود آب بدن اتفاق بیفتد. اما ، هنگامی که آن را به طور مداوم یا با علائم دیگری مانند گرفتگی در قفسه سینه خود احساس می کنید ، این یک نگرانی است.احساس سرگیجه در کنار دیگر علائم سکته قلبی در خواب میتواند نشانه نگران کننده ای باشد.

دلایل زیادی برای سرگیجه وجود دارد ، مهم این است که برای معاینه پزشکی کامل با پزشک قلب خود مشورت کنید.

3.تنگی نفس

تنگی نفس از علائم سکته در خواب محسوب میشود.تنگی نفس مرتبط با قلب و عروق اغلب به دلیل بیماری های شریان کرونر ، ضعف قلب (کاردیومیوپاتی) ، بیماری پریکارد ، بیماری دریچه قلب و آریتمی های قلبی ایجاد می شود. در نتیجه ، در هنگام فشار دچار تنگی نفس خواهید شد.

بعلاوه ، شما در حالت خوابیده صاف هم دچار مشکل تنفس خواهید شد. این وضعیت ارتوپنه نام دارد که نشانه نارسایی قلبی است و بی توجهی به آن و عدم مراجعه به متخصص قلب میتواند منجر به سکته شود.

 

علائم سکته قلبی در خواب

 

کیفیت خواب خود کنترل کنید. تنگی نفس شبانه و تنگی نفس شدید شما را از خواب عمیق بیدار می کند. این وضعیت معمولاً به دلیل نارسایی قلبی ایجاد می شود ، بنابراین بهتر است که توسط پزشک قلب بررسی شود. اما اگر این 11 علائم را به طور شدید در خواب داشتید باید سریعا به اورژانس مراجعه کنید.

4.ناراحتی و درد در قفسه سینه

ناراحتی و درد در قفسه سینه یک علامت هشدار دهنده است زیرا می تواند نشانه انسداد خونرسانی به قلب (بیماری عروق کرونر) یا شکل حاد شدید آن ، حمله قلبی و یا علائم سکته قلبی در خواب باشد. ناراحتی در قفسه سینه به دلیل انسداد خونرسانی به قلب (بیماری عروق کرونر) به عنوان آنژین شناخته می شود. معمولاً به صورت زیر توصیف می شود:

احساس گرفتگی ، فشار دادن ، احساس سنگینی یا فشار به سینه ، جلوی گردن ، بالای پشت یا بازوها.

ممکن است با استراحت بهبود یابد یا برطرف شود و با استرس شروع یا بدتر شود. در آنژین شدیدتر ، این ناراحتی می تواند در حالت استراحت باقی بماند و ساعتها یا یک روز کامل ادامه یابد. برای برخی ، این ممکن است بعد از لحظه ای برطرف شود و دوباره برگردد. اگر چنین علائمی را تجربه کردید ، مهم است که بلافاصله در نزدیکترین بخش حوادث و اورژانس به کمک پزشکی بروید.

5.درد در مناطق غیر منتظره

وقتی صحبت از بیماری های قلبی می شود ، بیشتر مردم فقط به درد قفسه سینه فکر می کنند. اما ناراحتی مربوط به بیماری های قلبی نیز می تواند در سایر قسمت های بدن ایجاد شود. طبق نظر متخصصان قلب دردهای مرتبط با بیماری های قلبی و گردش خون می توانند در معده ، پاها (به خصوص ران ها) ، بازو (به خصوص چپ) ، فک و پشت آشکار شوند. تورم مچ پا ممکن است به دلیل نارسایی قلبی باشد.

مردم معمولاً این علائم یا نشانه ها را مربوط به مشکلات قلبی نمی دانند. اگر هرکدام از این علائم یا نشانه ها را دارید ، بلافاصله به دنبال مشاوره پزشکی و مراجعه به متخصص قلب باشید.

6.ضربان قلب نامنظم

ضربان نامنظم قلب که تپش قلب نیز نامیده می شود ، از علائم رایج بیماری قلبی است. در برخی موارد ، این سریع یا غیرمعمول قوی است. ضربان قلب در اثر آریتم قلبی ایجاد می شود . اگر تپش قلب نامنظم ، بسیار سریع است و یا علائمی مانند سرگیجه ، غش ایجاد می کند ، باید توسط متخصص قلب بررسی شود.

اگر بیماری زمینه ای مانند فشار خون بالا ، دیابت شیرین ، بیماری عروق کرونر ، نارسایی قلبی یا سکته قبلی ، یا تیروئید بیش از حد فعال ، یا اگر شما بیش از 65 سال دارید حتما به صورت منظم جهت چکاپ قلب به متخصص قلب مراجعه کنید.

7.خروپف هنگام خواب

آپنه خواب خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر مشکلات قلبی عروقی را افزایش می دهد و میتواند در کنار نشانه های دیگر از علائم سکته قلبی در خواب باشد. با آپنه خواب ، می توانید به مدت 10-20 ثانیه یا بیشتر هنگام خواب تنفس را متوقف کنید ، و این می تواند چندین بار در طول شب اتفاق بیفتد.

در افراد مبتلا به آپنه خواب قابل توجه ، مواد شیمیایی مغز که باعث تنفس می شوند عملکرد خوبی ندارند و در نهایت ، سطح اکسیژن بسیار پایین می آید. وقتی این اتفاق می افتد ، افزایش سطح آدرنالین ، کورتیزون و سایر هورمون ها ایجاد می شود ، که به انواع بیماری های قلبی و سکته در خواب کمک می کند.

از آنجا که آپنه خواب از خواب آرام جلوگیری می کند و هورمون های استرس را افزایش می دهد ، با فشار خون بالا مرتبط است که خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش می دهد.

8.عرق سرد

نفس کشیدن فرآیند طبیعی بدن برای خنک شدن بدن است به ویژه هنگامی که فعالیت های بدنی انجام می دهید یا هوا گرم است. اما هنگامی که بدون ورزش عرق سرد می کنید و در حالی که ناراحتی در قفسه سینه ، قسمت فوقانی کمر یا قسمت فوقانی شکم دارید ، ممکن است نشانه حمله قلبی قریب الوقوع و علائم سکته در خواب باشد.

9.سرفه مزمن

در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ، قلب قادر به مطابقت با اکسیژن مورد نیاز بدن نیست. در نتیجه ، فشار خون درون قلب جمع شده و سپس باعث بازگشت فشار به ریه ها می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، بیمار سرفه مزمن می کند ، به خصوص در حالت خوابیده (خوابیده به حالت خوابیده) یا هنگام ورزش.

10.تورم ، حالت تهوع و استفراغ

تورم یا احتباس مایعات همچنین می تواند نشانگر نارسایی قلبی باشد اما ممکن است به دلایل دیگری نیز ایجاد شود.در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی یا کاردیومیوپاتی (قلب ضعیف) ، قلب قادر به مطابقت با نیاز اکسیژن بدن نیست. خونرسانی کند شده و از رگها پشتیبان گیری می کند و در نهایت باعث تجمع مایعات در بافتهای شکم و پاها می شود.

اثرات این تجمع مایع شامل:

  • افزایش سریع و غیر منتظره وزن
  • تورم پا ، شروع از پا ، حرکت به سمت بالا تا مچ پا و زانو
  • نقص کلیه ، در نتیجه حذف کارآمد آب و سدیم

در صورت داشتن هر یک از علائم یا نشانه های فوق در کنار حالت تهوع به پزشک قلب مراجعه کنید.

چه زمانی باید به متخصص قلب مراجعه کرد؟

در صورت داشتن هر یک از 10 علائم فوق در خواب ضروریست با اورژانس تماس بگیرید. اما اگر هر یک از این نشانه ها را در روزهای مختلف دارید و به آن بی توجه هستید لازم است به منظور جلوگیری از وقوع سکته و یا حتی مرگ حتما و در اسرع وقت جهت چکاپ به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

علائم سکته قلبی در خواب

کلینیک قلب دکتر هومان با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.جهت نوبت گیری کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید